Beatrissan skrev 2014-12-30 19:04:48 följande:
jag mådde jäkligt illa i några veckor, härdade så gott jag kunde, men tog även en postafen då o då, känns jäkligt mycket bättre efter de, tyckte de både tog bort illamåendet och uppblåstheten i magen.. ett tag trodde jag oxå att jag hade magkatarr, vanlig att man får de vid graviditet, för att jag rapade väldigt mycket, köpte sånna där yoghurtar med sicilianska lactobacillus o va de heter som ska va gott för magen, en dag upphörde de bara..
Men jag led verkligen mina v 6-14 av magsjukor, illamående, uppblåstkänslan i magen och den där magkatarrkänslan hungrig/tom fast uppblåst..
Jag hoppas de blir bättre för dig, själv har jag inte tagit annat än postafen, bra fil/yoghurtar och härdat, barnmorskan sa att de berodde på hormonerna, då trodde jag henne inte, inte heller när panghuvudvärken slog till,men nu när allt lugnat sig så kanske de va så iaf. Nu har jag bara uppblåstheten kvar då o då och en jobbig känsla som faktiskt ökat att jag blir helt Jävla matt emellanåt de e som att de kommer från magen, blir aptrött från magen och ut i hela kroppen så jag måste sätta mig eller ligga o vila en stund..
Så du är inte ensam :)
Postafen låter ju verkligen lovande. Jag blev så där extremillamående igår kväll igen, men det kändes omöjligt att svälja något utan att kräkas så jag får nog testa Postafen då symtomen är lite lindrigare. Och kanske inte nu när jag och sambon har typ 20 mil att köra. Man ska ju bli dåsig av Postafen såg jag. Hur pass mycket påverkade det dig?
Så du har inget illamående nu? Man mår ju visserligen lite funky av att vara helt uppblåst, men jag tänkte utöver det. Jag är i 16+3 och hoppas verkligen att det ska ge sig snart.