Tanya6 skrev 2015-01-26 10:32:23 följande:
Så du bor i ö-vik och pendlar till Umeå? Jag undrar bara eftersom jag bor i Umeå :)
Jo, jag tror de har både 3d och 4d här, men jag har bara fått vanligt 2d innan. Jag ska fråga om de kan göra 4 eller 3D på tors :) men det beror nog på om inte de apparaterna är upptagna
Japp! Jag pendlar och fortsätter göra så till i juni då jag (förhoppningsvis) tar examen. Man vet ju aldrig hur det kommer kännas i slutet av graviditeten. Exjobbet kanske får vänta, vi får se.
Jag kom att tänka på att vi fick låna forskningslabbets ultraljudsmaskin, och det kanske inte är den de använder för sjukvården/mödravården. Eller så rullar de in den om den är ledig. Tycker absolut du ska fråga då du ändå är på ett så pass stort sjukhus.
vikarien skrev 2015-01-26 10:49:20 följande:
Har ni vaccinerat er mot influensan? Fick rekommendationen att göra det efter UL, men är det lönt nu?
Ska till VC med min astma idag så får väl fråga, men känns ju sent att göra det nu 
Jag är för vacciner och är vaccinerad mot det mesta i.o.m. min utbildning, men jag kommer skippa influensavaccinet. Även om jag är för vacciner så vill jag inte vaccinera bara för vaccinationens skull. Jag tror risken är minimal att jag får influensa för första gången i mitt liv just precis nu under graviditeten. Det är min motivering.