• Iida01

BF Juni 2015

Ojojoj nu är det jobbigt här! 
    Ligger hemma i någon sorts influensa eller något, ska försöka få en läkartid idag. Har varit sjuk i en vecka utan särskild bättring. Dessutom har jag börjat må lite illa och har lite svårt för att äta. Det mesta står mig upp i halsen.

Det enda jag är sugen på att äta är en Subwaysmörgås vilket är katastrof eftersom jag är glutenintolerant. Då tänkte jag att äggröra med majonäs skulle gå ner i alla fall, tror ni vi har någon majonäs hemma då? :O vi brukar ALLTID ha majonäs!!! Bilen är inte hemma heller så jag måste gå till affären för att få tag på majonäs, dessutom i regn!! Slår vad om att majonäs kommer stå mig upp i halsen när jag väl har pallrat mig hem igen! 
    Låter kanske som ett litet problem men är verkligen inte frisk nu. 
    ÅHHH :'(

• Iida01
    Diamant skrev 2014-10-16 12:06:55 följande:
    Ååh jag förstår din kamp! Det låter litet när man inte själv sitter där och har ångest hehe
    Asså jag skulle kunna äta TIO subbar nu men är också glutenintolerant! Det var min favvomat innan diagnosen, åt flera i veckan haha! Och det finns inga goda gf varianter!! Göra själv blir liksom inte samma sak.. 

Influensa är vanligt att få nu, immunförsvaret är sänkt för att inte stöta bort fostret och våra slemhinnor är extra tjocka vilket ger mer snuva och ökad risk för näsblod m.m.. Men det går över! 
    Mirella skrev 2014-10-16 11:48:42 följande:

Nu har jag jag träffat div sjukvårdspersonal och väntar på inläggning

Lycka till, hoppas allt går bra! Håll oss uppdaterade! Ingen fara ;) Men ja annars gör man bara så att man kopierar texten, skriver in sig själv där det passar och postar. Det är ett vanligt inlägg som vi lägger till medlemmar i bara :) 
    Åh tack, någon som förstår!! Till och med Subway problemet! Nej det finns inget som liknar det alls, det är ju så gott! Skulle kunna döda för en sådan nu! Hur länge har du haft diagnos?

Okej, skönt att höra att det är vanligt. Har varit dålig i en vecka nu och det har börjat göra ont i bröstet och lungorna (som vid lunginflammation) så ska nog faktiskt ta och kolla upp det. Vill ju inte ha lunginflammation :( Ska på vårt första besök till BM idag också lägligt nog...
  • Iida01
    Diamant skrev 2014-10-16 13:10:12 följande:
    5 månader har jag haft diagnosen, så är fortfarande i sorgfasen och saknar allt gott man kunde äta förr.. När fick du din? 

Perfekt att du ska till BM idag, förhoppningsvis kan hon hjälpa dig få läkartid med för influensan! 
    Åh :( jobbigt! Vet precis vad du går igenom. Jag fick diagnos för 2.5 år sedan. Sörjer fortfarande en del faktiskt. Inget slår ju en riktigt god saftig smörgås! :P Speciellt inte nu! 

Ja, tänkte se om hon kunde skriva en remiss eller något. Hoppas på det! 
  • Iida01

Tänk egentligen vad vi kvinnor går igenom för att få barn. 
    Jag har i princip fobi för att spy och innan igår har jag inte spytt på ca 15 år men nu har jag spytt två dagar i rad och känner att modet misströstar. Är ju dessutom sjuk sedan en vecka i något influensa liknande. 
    Behöver lite pepp!!

• Iida01

Någon som har tips för att lindra illamående? 

Åksjuketabletter my ass! Hjälper inte ett dugg! 

• Iida01

Jag skulle också gärna vara med i gruppen, hittar inte heller Malin :/ 

Ida Fransson heter jag och har en bild med ganska långt blondt hår och svart/vita kläder. Någon som vill lägga till mig? :) 

• Iida01
    Diamant skrev 2014-10-27 11:02:15 följande:

Är det någon mer som är yr? 
    Jag har sån yrsel och det blir värre! Imorse fick jag hålla mig i saker och stötta mig mot väggen för att komma till badrummet och har fått ställa in allt jag skulle göra idag för jag vågar inte ut och köra bil! (Vågar knappt lämna soffan..)
    Det känns som en riktigt dålig baksmälla där man vaknar och fortfarande är full.. Rummet snurrar, illamåendet gör det värre..

Jag ringde (eller försökte..) till Special Mödravården på Östra (göteborg) dit jag ska gå men de har bara ett nr och det går till en automatisk telefonsvarare för av- och ombokning av tider?! Helt sjukt ju!
    Ringde till Sahlgrenskas växel och blev kopplad till samma nr.. hur fanken ska man kunna få hjälp? 
    Någon annan som går/gått dit och vet?? 

Hur är blodtrycket? Jag har varit lite yr i bollen och tror det beror på att jag är lågt blodtryck. Har du någon koll på det?
  • Iida01
    Diamant skrev 2014-10-27 11:51:36 följande:
    Förr hade jg lågt blodtryck men när de kollade förra veckan såg det bra ut, men det kanske är det, hoppas det! 
    Började med blodförtunnande sprutor för några dagar sen och är lite orolig att det är dom som spökar.. Helt sjukt att man inte kan ringa direkt till någon :S 
    Hur yttrar sig din yrsel? Svimmar du? Hämmar det dig på något sätt och lättar det under dagen eller är det lika illa hela tiden?

Okej, Skadar ju inte att kolla igen för det kan ju gå upp och ner.
    Varför äter du blodförtunnande då? Har du haft proppar? Kan ju vara de som skojar till dig.
    Det kan komma när som, nu sitter jag och äter (försöker äta i alla fall) och känner att huvudet inte riktigt hänger med. Känns som om jag vrider huvudet så följer hjärnan inte med riktigt om du förstår hur jag menar? Den kommer i efterhand. 
    Andra dagar har det kommit "attack" yrsel så jag varit tvungen att ta tag i något för att inte välta eller trilla.
    Det lättar oftast efter en liten stund. Funderar dock på att kolla blodtrycket igen för att kanske få hjälp med det. 

Har bara svimmat en gång i hela mitt liv, det krävs rätt mycket innan jag gör det. 
    Men ta kontakt med BM eller vårdcentral så de tar en koll på dig! 

• Iida01
    Diamant skrev 2014-10-27 12:32:19 följande:
    Ja har haft flera misstänkta proppar och proppar i familjen, men har även en medfödd högre risk att råka ut för det, 20% högre risk då jag är född med en kärlmissbildning. Hatar de där jäkla sprutorna! Får hoppas att jag lyckas få tag på MVC trots att de saknar ett nr man kan ringa! :S 

Förstår precis hur du menar, hjärnan hakar efter så är det här med! Blöh.. 
    Okej jobbigt. Har också det i familjen men BM såg det som en bra grej att jag hade så lågt blodtryck för det är tydligen lättare att få proppar med högt blodtryck? 
    Förstår att det inte är kul :( Saknar ett nummer? :O men va? du har inte fått något nummer till din BM heller? eller har du inte hunnit så långt?
  • Iida01

Hej! 

Mår så illa och spyr ganska mycket, samtidigt är jag sååå hungrig men har ingen matlust för fem öre. 

Är det någon som har något tips som kan göra detta lite lindrigare?

Svar på tråden BF Juni 2015