• Iida01

BF Juni 2015

pottan skrev 2014-11-02 14:55:11 följande:
    har har köpt postafen som ska vara ofarligt, dock blir man lite tveksam när man läser bipacksedeln, men vad jag fått fram är de helt ofarligt och hjälper faktiskt riktigt bra, kännt mig som en människa idag!

Har testat dem och tycker inte de funkade alls på mig tyvärr! :( 

Men tack för tipset! 

• Iida01
    Hearts76 skrev 2014-11-02 22:03:56 följande:

Ni med kroniskt illamående, blir ni bättre på kvällen? Jag upplever lite bättring vid 19-20 ca. Undrar dock om det beror på Postafen som jag testat några dagar, den hjälper inte på dan, kanske lång verkningstid? Blir galen snart... Och Postafen blir jag totalt utslagen av, som en zombie... Ingen som fått Lergigan comp utskrivet?

Mitt är allra värst under dagen vilket är ett elände eftersom man missar så mycket.Blir väl kanske en aningen lite lite lite bättre på kvällen men det är knappt märkbart :/ börjar bli riktigt jobbigt. 
    Har spytt så mycket att jag har ont i hela magen inuti. :( 
  • Iida01
    vikarien skrev 2014-11-03 09:51:10 följande:

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

Haha vill inte förstöra något men jag mådde jätte bra fram till vecka 7. Sen gick det åt skogen! ;) BM sa att tydligen så brukar v. 7-9 vara som värst. Och det kan man lugnt säga. Är inne i vecka 10 nu och är fortfarande lika illa dock. 
  • Iida01
    vikarien skrev 2014-11-03 11:38:27 följande:
    Fy din stackare!

Hoppas jag är en av de där 25% då vore jäkligt skönt eftersom jag lever med ständiga magproblem annars också.

Men det återstår att se helt enkelt
    Har också magproblem i vanliga fall så nu är det ett rent helvete! :D tjoho! Men förhoppningsvis slutar det i en bebis så får ju försöka tänka positivt! 
  • Iida01
    vikarien skrev 2014-11-03 13:13:20 följande:
    Haha nu skulle vi ju vara positiva

Njuter nu och tror och hoppas att det ska hålla i sig

Tron försätter berg, eller hur?
    Positivt tänkande är inte min grej men försöker så gott det går ;)

Jag håller tummarna för dig! 
  • Iida01
    Hearts76 skrev 2014-11-03 18:21:56 följande:
    Fy fasen, stackare :S Jag började nästan bli riktigt deprimerad i går, har ju missat hela höstlovet med barnen :( Har de varannan vecka dessutom. Men liite bättre i dag, har tänkt på att äta oftare och det känns som att det tar udden av det värsta. Fick Lergigan utskrivet, ska hämta ut i morgon. Väldigt nyfiken på om de kanske kan ge lite livslust...
    Usch ja stackare själv :( 
    Jag började testa postafen eller vad det heter idag igen och har faktiskt inte spytt idag även om jag mått lite illa. Så hoppas på att de ger lite effekt så det inte är tillbaka imorgon! 
  • Iida01
    Malinn81 skrev 2014-11-03 18:29:00 följande:

är det någon mer än jag som har bf 3 juni? tror mitt inlägg försvann i mängden

Enligt appen har vi 3e juni än så länge men enligt BM 4e juni för de har tydligen gjort om systemet. :P
  • Iida01
    enannanmaria skrev 2014-11-03 21:33:55 följande:
    Hur har de gjort om och när?
    Alldeles nyss tydligen. I systemen i datorerna som de kör med har de förut räknat fullgången graviditet till 39+6 dagar, nu räknar de hela 40. Därför sköt de upp BF en dag för oss. Vi är ganska säkra på datum men det kan ju ändras vid UL men ja en dag längre räknar de nu i alla fall.
    Men en dag hit eller dit gör knappast skillnad för mig, den kommer ju när den vill ändå :) 
  • Iida01

Hur har ni tänkt att göra med influensa vaccin?

Kommer ni ta det eller avstå?

• Iida01
    vikarien skrev 2014-11-05 16:12:13 följande:
    Frågade BM idag och hon sa att man inte rekommenderas att ta det innan stora UL. Alltså typ i vecka 18-19. Så jag kommer hoppa över det tror jag. Får se i januari
    Jo, min BM sa att jag borde ta det i v. 20 eftersom det ges ut fram till april tror jag det var. Har v.20 runt jul någon gång. 
    Men jag tänker alltså om ni tänkt ta det efter v. 18-19?
Svar på tråden BF Juni 2015