• Moisbois
    Diamant skrev 2014-10-27 08:19:59 följande:
    Haha!

Jag drömde också om Ryssland!

Fast att de letade efter min katt som de trodde hade smugglats in till Sverige med viktig information, jag gömde henne (som värsta Anne Frank-situationen) och försökte bevisa att de letade efter fel katt!

Det är inte jättelätt att få en katt att ligga stilla och vara tyst på kommando.. Hon rymde hela tiden vilket försvårade gömningsaktionen! :P
    Hahaha :D
  • Moisbois
    VioloLaviose skrev 2014-10-27 09:54:05 följande:

Jag har inga symtom kvar, är ganska säker på ett MA... :(

Finns ju något som heter spökveckor kan du inte vara i någon sån? Då brukar alla symptomer försvinna
  • Moisbois

De kan nog vara olika från person till person när dom kommer. Jag skulle nog gissa på att de inte är något farligt. När jag väntade sonen så hade jag så flera ggr hade massor av symptomer i två dagar och så några dagar utan och så med osv.

Men är du jätteorolig så ring din bm så kan hon nog lugna dig och lyckas hon inte med det kan du ju ringa gynakuten

• Moisbois

Om de är någon här inne som är med i den hemliga gruppen på fb så får ni jätte gärna lägga till mig i den :) jag heter Moa Åkerström och har en svart/vit/grå bild (vi är bara 3 med de namnet så de är lätt att hitta mig) :)

• Moisbois

Någon mer här som är sjuuuukt trött på kvällarna? Sitter på jobbet och ska jobba till halv 8 hela den hår veckan och ögonen går redan i kors.

• Moisbois

Tyvärr så blir de mycket mf/ma snacka i början av graviditeten och de blir de i ALLA trådar :/. Men de är inget man kan undgå. Finns ju folk som har försökt att få barn i flera pr/månader och när man väl blir gravid så är de ju ens största rädsla så då överanalyserar man ALLT istället för att bara njuta. Ni ska se att efter v 12 så börjar de roliga snacket om barnvagnar, kläder, ul bilder osv de är bara att stå ut :)

• Moisbois

Jag har också bara ömma bröst så ni är verkligen inte ensamma! :) men jag förstår att man blir nojig av att höra om alla mf och ma för jag gör de också :P men jag tänker som så att ingen graviditet är som den andra och vi får helt enkelt njuta av att bara ha lite ömma bröst :D

• Moisbois
    micra skrev 2014-10-27 21:15:31 följande:

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)

Vi kommer inte kolla könet :) gjorde inte de med sonen och tycker de är mycket mer spännande när man inte vet :)
  • Moisbois
    FruGnu skrev 2014-10-28 04:48:29 följande:
    Jag önskar att jag bara hade Ömma bröst! Illamåendet tar verkligen över dagen, jättejobbigt! Så var glada att ni slipper sådant. Vissa säger här i tråden att de önskar att de hade lite Illamående eller spydde lite för att de "vill känna sig gravida". Men jag säger var glad för det lilla ni har. Det är inte roligt att gå omkring med konstant Illamående (och åksjuka så fort man sätter sig på något som rör sig framåt).

Det är mina tankar om det här. :)
    Ja men visst :) med sonen var jag jätte illamående och spydde varje morgon dom första 15 veckorna. Fick små äta hela tiden för att hålla illamåendet borta på dagarna. Så jag är glad att jag slipper det om jag ska vara ärlig :)
  • Moisbois
    SummerAsTwo skrev 2014-10-28 12:49:03 följande:

Hoppar in!

20 år, har en dotter på 1,5 år. Plussade i söndags och beräknad slutet av juni 2015. Bor utanför Jönköping :)

Hej och välkommen :)
  • Moisbois

När kommer ni berätta för släkt och vänner? Om ni inte redan har gjort de alltså. Vi kommer nog inte berätta något förens efter v 12. Om de inte är någon som frågar innan dess dvs :)

• Moisbois

Uääk. Tröck i mig nudlar och sen glass efter de nu på kvällen. De skulle jag inte ha gjort. såå jäkla spy färdig så att de finns inte :/

• Moisbois
    ÄlskarMina skrev 2014-10-29 07:45:03 följande:
    Jag la till dig som vän nu på fb. Maria Andersson heter jag. Sen kan jag lägga in dig i fb gruppen
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
    Lägg gärna till mig också! Heter Moa Åkerström (svartvit bild)
  • Moisbois
    MaHo89 skrev 2014-10-29 10:16:29 följande:

Äter mitt val kvinna :) här brukar de rekommendera det :)

Japp mittval rekommenderade min bm när jag väntade sonen. Så tar dom nu också :)
Svar på tråden BF Juni 2015