• Lokattis

BF Juni 2015

Diamant: fniss... Du måste vara helt slut när du vaknar på morgonen efter såna nätter!

• Lokattis

Eftersom vi har gjort IVF så ska vi göra ett tidigt VUL, och igår var vi på kliniken och fick se en grå liten sudd med tickande hjärta! Allt såg bra ut, så nu håller vi tummarna att det fortsätter att göra det! Är i v 8+2 idag.

• Lokattis
    Gummsan skrev 2014-10-31 07:33:26 följande:

Ni som mår illa i vilken vecka började det?

Typ vecka 6, är inne på tredje veckan med illamående nu. Lite jobbigt, men vad gör man inte?
  • Lokattis
    Gummsan skrev 2014-10-31 08:16:28 följande:

Har aldrig mått illa innan när ja vart gravid och va lite rädd att jag åkt på magsjukan som har vart här hemma men ingen har spytt sen lördags och nr 2 va sista gången i tisdags. Har inte ont i magen. Är i V5+5. Inte spytt än men mår illa och känner mig kritvit.

Ja, magsjukan brukar ju smitta rätt snabbt om det hade varit det. Jag mådde inte alls såhär när jag var gravid i våras så det verkar kunna skifta väldigt från gång till gång. Jag har inte heller spytt men mår nästan konstant illa och har väldigt svårt att få i mig mat.
  • Lokattis
    Liiten skrev 2014-10-31 08:58:32 följande:

Jag började strax innan vecka 6 och nu i vecka 8 har det lagt sig massor för mig. Det är inte borta än men jag kan äta igen :D

Så skönt!
  • Lokattis

Jag tror att långt ifrån alla mår illa, men om man gör det så är det så sjukt jobbigt att man måste få "klaga av sig" lite här. Med andra ord: de som mår illa märks nog lite mer just nu. Själv mår jag som om jag vore konstant åksjuk, provade nyss att stå och jobba (har kontorsjobb) men det gick inte alls så jag fick sätta mig igen. Grattis till er som inte mår illa! Jag hoppas att mitt snart ger med sig, går in i v10 idag.

• Lokattis
    Kattungen skrev 2014-11-03 11:07:58 följande:

Idag har jag sett ett litet pickande hjärta!!!!! Känns helt obeskrivligt och overkligt eftersom jag inte har några symtom än (idag 7+3) så var det fantastisk att få bevis att det faktiskt var något där inne!!

Grattis!!!
  • Lokattis

Min man är väldigt bra och stöttande, men han är också ganska orolig att nåt ska gå snett. Vi fick ju MA i v12 i våras, efter att ha försökt i 4 år, så det är ju inte så konstigt att man inte nojar en aning (v11 idag). Jag tror att vi båda två kan slappna av mer och börja våga prata bebisplaner efter KUB, om allt ser bra ut då.

• Lokattis
    stayyoung skrev 2014-11-10 15:37:31 följande:

Går in i v.12 imorgon och började fundera på det där med MF-risken... sjunker den redan imorgon eller är det om en vecka när jag går in i v.13?

Jag har både inskrivning och KUB-test om två veckor när jag är i v.14 och jag längtar så otroligt mycket - för då kan vi äntligen berätta. Två bekanta har precis berättat att de är gravida och jag ville så gärna dela med mig av min lycka, men vågar inte riktigt än.

Jag tror att det är efter v12, alltså när man går in i v13. Jag gick in i v11idag, och det går ju så långsamt! Vi ska på inskrivning på torsdag och då även ta blodproverna inför KUB antar jag. Sedan får vi se när vi får UL-tid. Lite orolig inför KUB, men det går ju bra för de allra flesta.
Svar på tråden BF Juni 2015