• Liiten

BF Juni 2015

effilant skrev 2014-10-23 17:19:12 följande:

Nä. Jag pratade med min BM och hon sa det inte spelar så stor roll vad du får i dig om du är såpass illamående. Jag var nämligen orolig för det och klarade knappt få ner annat än frukt och hon sa jag inte skulle oroa mig, och bara äta det som funkar.

Vad skönt! Tack för att du lindrat min oro lite iaf :)
  • Liiten
    biteme skrev 2014-10-23 19:40:13 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här om det är okej? Väntar mitt andra barn och är i vecka 7 (6+0) nu enligt mina uträkningar - BF planerat till 17 juni. 

Har en son som blir 2 år om några månader. Den här graviditeten var inte planerad men nu när jag fått smälta den lite så känns det väldigt roligt! :)

Grattis och välkommen in i gänget :D
  • Liiten
    Zandraorneling skrev 2014-10-24 16:53:06 följande:

Detta illamående gör mig verkligen galen. Känner mig som ett barn för det har verkligen brutit ner mig så. Jag klarar inte av det. När till kräk-känslan hela tiden. Har de tabletterna man får utskrivna av bm tyckte att de funkade bra i början. Ätit dom i en vecka men nu mår jag illa det kommer mest på eftermiddagen. Jag hatar när folk säger men tänk på vad som kommer efter allt mmm jag vet har redan en sån men det hjälper ju inte mår ju fortfarande så illa. I morgon åker min man i väg en vecka hur ska jag klara mig? På måndag börjar jag jobba igen efter en vecka hemma med en sjuk son som tur är kunde jag skylla på att han var sjuk (han hade höstblåsor så inget påhitt) hur ska jag klara av att jobba? Usch jag känner mig som skit! Känner mig som världens sämsta mamma!

Jag har också mått väldigt illa speciellt senaste veckan. Min räddning blev åksjukeband (seabands) från appoteket. :) Det verkar som att iaf jag är väldigt mottglig för akupunkturpunkter då jag tycker att de gör ont på handlederna MEN det lilla obehaget kan jag gott leva med om jag bara får äta! :D Kanske kan vara värt även för dig att testa? Vill man inte köpa banden kan man alltid massera dessa punkter (kort verkan) eller gå till en som sätter nålar (längre verkan). :)
  • Liiten

Jag undrar över en sak och hoppas att någon här kan svara :)

När jag och min karl hade det lite mysigt så att säga, så efteråt kom det lite lite blod. Inga mängder utan typ 2-3 droppar. Är det normalt i vecka 7?

Min magkänsla säger mig att det inte är någon fara men är det här något som brukar kunna ske??

• Liiten
    Gummsan skrev 2014-10-31 07:33:26 följande:

Ni som mår illa i vilken vecka började det?

Jag började strax innan vecka 6 och nu i vecka 8 har det lagt sig massor för mig. Det är inte borta än men jag kan äta igen :D
  • Liiten

Jag var hos BM igår på inskrivning. :) (Idag är jag i vecka 9 (8+1)). Allt gick bra och så även om jag tyckte det var lite lustigt att även hon ville ha delar av mitt blod men eftersom att hon frågade så snällt så fick hon det. ;)

Fick även en första beräknelse på när pyret förväntas titta ut i världen och jag ser redan fram emot det datumet. 18/6-15 ?

• Liiten
    Iida01 skrev 2014-11-05 16:09:32 följande:

Hur har ni tänkt att göra med influensa vaccin?

Kommer ni ta det eller avstå?

Jag brukar sällan ta vaccin mot just influensor.. Jag kör på värt och ettikett samt mycket handsprit :D Än har inte jag eller någon i min familj varit sjuka i influensa :D
  • Liiten
    Alvolina skrev 2014-11-10 18:24:35 följande:

Känns som att ni är så himla långt före :/ är det vara jag som är i v.8?

Nej då du är inte ensam :) Jag är i vecka 9 (8+6) :) Det finns massor som är kortare gången med om man tittar på BF listan :)
  • Liiten
    Mla skrev 2014-11-11 07:46:38 följande:

Hej alla! Så super spänd då det blir inskrivning imorgon hos barnmorskan! Bf blir runt 25/6 och jag är nu i 7+4 :)

Någon som kan berätta vad son kommer att hända på mötet imorgon?

På min inskrivning så pratade vi massor. Fick frågor om olika sjukdommar i släckten och så om hur jag mår. Fick även lite lektyr med mig hem att bläddra i. :)

Och så tog dem lite blodprov och ett urinprov för att se att jag mådde bra. :) Det hela var väldigt odramatiskt och skönt. :) Hon ringde även direkt efteråt och frågade om min längd och vikt så antar att de glömdes av pga alla frågor. :)

Som jag förstått det så vissa har ett samtal först och sen får man en tid för den "riktiga" inskrivningen men för mig så körde vi allt på ett bräde. :)
  • Liiten
    Mla skrev 2014-11-11 12:14:21 följande:

Tack för all info! Men när får man göra ultraljud? kollar de inte så barnet lever loppan i magen?

Här i Sörmland så får man inte se nått förs vid rutin ultraljudet heller vilket jag tycker är tråkigt. Jag fick se min plutt pga magsmärtor när jag var på gynakuten.. Men ja, det är stört att man inte bekräftar graviditeten med ett vul i sammanband med inskrivning..
Svar på tråden BF Juni 2015