Inlägg från: Beatrissan |Visa alla inlägg
  • Beatrissan

BF Juni 2015

Wilbes skrev 2014-12-14 10:49:26 följande:

Jag glömde ju hälften. Jag slutar 9 januari på de kurserna jag läser nu oxh sen blir jag nog sjukskriven för foglossning mm

Oxh min tanke är att ha bebis hemma till i alla fall 2 år denna gång har jag tur kanske till och med 3 så jag kan sätta hen på samma fantastiska avdelning som sonen. Men den biten har ändrats förr så vi tar de lite som de kommer.

Med våran första så var jag hemma i 2år, sen va pappan hemma på deltid. Och jag va hemma hela graviditeten i princip. Nu med 2:an är planen att jag ska gå hem 3-4v före bf. Sen tänkte jag va hemma så länge allt fungerar (sålänge alla mår bra av det, blev rastlös i slutet med första). Men tänkte va hemma på heltid i 2-3år sen jobba deltid. Pappa kommer få bara hemma långa somrar, jular osv och plocka på första barnet då vi har mer än hälften av våra dagar kvar på det. Så de löser sig.

Försöker planera så att vi ska ha många dagar sparade och kunna njuta av långa sommarledigheter och vid alla lov..
  • Beatrissan

Är det någon mer som har huvudvärk? Har sprängande huvudvärk till och från allt från en timme till en hel dag i en -två veckor nu... Kollade trycket hos bm igår och de va normalt (120/70). Hon mena på att det är vanligt i graviditeten..... Men jag vet inte...

Föra graviditeten var mycket bättre än va den här hittills varit. Någon mer som har huvudvärk eller hört att det är vanligt? (har aldrig haft ont i huvudet tidigare om jag inte haft feber o varit sjuk)

• Beatrissan

Skönt att man inte är ensam, har inte hört om det förr som en grav.symtom/komplikation och känner mig lite orolig ärligt talat..

Har du pratat med mvc va de kan bero på? Min bm försökte iaf övertyga mig med att de va helt normalt och om jag va orolig för havandeskapsförgiftning (vilket jag inte är) så va de alldeles förtidigt...

kanien skrev 2014-12-17 19:03:27 följande:

JAAAG!!! Jag har sprängande huvudvärk som sitter i båda tinningarna! Är inne på 3e veckan nu och jag har ALDRIG haft ont i huvudet förut! Varit hemma från jobbet titt som tätt pga huvudvärken!

• Beatrissan

Alla värden e bra, bt 120/70, bv 125, socker normalt allt bra. Men huvudvärk. Bm säger som sagt hormonerna. Idag drack jag mkt vatten på jobbet, har faktiskt känts bättre, men svårt att säga om det berodde på det eller ej. Fick rådet att ta 2 panodil eller Alvedon á 500mg så man får en rejäl dos. Men läste att även koffein så som kaffe kan hjälpa mot huvudvärken...tror inte det är bihålorna i mitt fall heller, haft bihåleinflammation flera ggr och vet hur de känns men är superfrisk nu förövrigt

Borsta tänderna då, nån mer som har problem? Jag håller nästintill på att kräkas när jag borstar, oavsett morgon el kväll. Får kombinera med bra fluorskölj.

Och galen uppblåsthetskänsla i magen kombinerat med sug/hungerkänsla....

• Beatrissan

Har inte heller sagt något. Har precis i dagarna blivit erbjuden nytt jobb och tackat ja , utan att säga nåt.

Börjar på nya först i februari och säger förmodligen till när jag börjar eftersom Rul är genomfört då.

Man är ju inte skyldig att säga något förrän 2 månader innan man går på fl.

thuram skrev 2014-12-18 22:39:01 följande:

Fler än jag som inte berättat för chefen än? Känner mig jätteelak som inte sakt något än men vill så gärna göra rul först.. Tror absolut han kommer ta det bra och så men känns som det blir på riktigt när jag har berättat på jobbet och just nu har jag inte fattat att vi verkligen ska ha barn. Overklig tanke på något sätt men tror det det sjunker in efter att få se den lilla :)

Bara 3 veckor kvar av "lögn", sen ska det bli skönt att släppa ut magen ;)

Går in i vecka 17 på lördag.

• Beatrissan

Jasså 13:e, de missade jag.. samma datum som mig med då, kul! ????

Milie skrev 2014-12-19 17:29:44 följande:

Såg ni förresten att prinsessan Madeleine är gravid igen? BF på sommaren och hovet tror att hon föder i Sverige eftersom prinsen gifter sig "i samma veva" (13 juni - jag minns datumet eftersom det är mitt BF), så vi är nog några eller i alla fall någon som delar BF med henne.

Ett fun fact..typ.

• Beatrissan
    skorstenen skrev 2014-12-20 13:34:21 följande:

Hur räknar ni era veckor. När ni säger tex V 14 menar ni då 14+ eller är ni i veckan 13+?

Jag säger vecka 14 och idag är jag i vecka 14+5

Jag säger v 15 vid 14+, de gör även min bm och förra bm... Va som är rätt el fel vet jag inte..
  • Beatrissan

Förra graviditeten va jag superligan med allt, allt jagaä använde vva eko, både mat och hud/hårprylar. I slutet av den grav gick jag dock t frisören o fixa håret, de jag hört va att de inte påverkar något i kroppen, hårstråna för inte över saker i kroppen utan tvärtom..

Denna grav har allt bara blivit som de blivit, äter inte ostar som inte ska vara bra eller lax osv, men färga rhåret, målar naglarna, använder inte allt i eko på mig själv, även om vi till största del har det hemma..

Tror inte man ska oroa sig så mycket över sånt..

Min nagelteknolog tipsade mig att köpa ekologiska naglack när jag började måla dotterns naglar eftersom naglar till skillnad från håret transporterar gifterna vidare....

• Beatrissan
    Milie skrev 2014-12-21 22:22:46 följande:

Jag slingade utväxten i typ vecka 10. Jag gör det kanske en gång per år, och det råkade falla inom graviditeten. Jag hade däremot inte färgat om det innebar att man kletar in hårbotten. Skulle också tveka att göra det flera gånger under graviditeten.

Nagellack målade jag på igår inför jul, annars skippar jag det med.Hårbotten suger däremot åt sig och för vidare.

Yes därför det e bättre att slinga än färga då kan man styra lättare att inte lägga slingmedlet så nära inpå hudbotten.. Om man nu verkligen vill..
    vikarien skrev 2014-12-22 09:04:49 följande:

Igår åkte jag på tredje förkylningen på 2 månader... Har ju hostat hela tiden imellan också.

Förstår inte vart mitt immunförsvar har tagit vägen? Antar att det inte är någon ide att gå till läkaren för dom skriker ju virus innan man kommit innanför dörren

Ja, visst känns det som man har sämre immunförsvar, har haft både 3 förkyldningar och magsjuka de sista 2 månaderna.. Både jag och dotra är krassliga å så vankas juletid, trist...
  • Beatrissan

Ush, får sådan matthet känsla från magen och hela kroppen ibland, ofta efter jag ätit frukost eller om jag anstränger mig och tex tvättar håret böjt över badkaret... Måste verkligen sätta mig ner eller typ lägga mig en stund då.. v16 är jag i.. någon mer?

Svar på tråden BF Juni 2015