Inlägg från: Beatrissan |Visa alla inlägg
  • Beatrissan

BF Juni 2015

Milie skrev 2014-12-29 17:31:04 följande:

Läkemedelsfrågor..

Hur gör ni med receptfria läkemedel? Jag har haft noll tolerans fram till för en vecka sen då jag testade Novalucol och Novalucid. Jag kräks ju så mycket och verkar ha fått överproduktion av magsyra. Det svider i halsen typ jämt.

Sen nu har jag varit och köpt Postafen. Nå tankar om den? Testat? Den har ju använts sen urminnestider (nämen, 30-40 år minst), så den borde ju vara safe.

Sen mer av ett wildcard.. Redugas mot uppblåst mage. Jag har varit som en spärrballong sen dag 1 och jag är så fruktansvärt jävla less på att alltid känna mig extremt mätt trots att magsäcken är tom. Har ni testat den? Eller har ni andra tips mot problemet? Jag fiser inte eller så, men rapar typ hela tiden. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att det är magsäcken som är uppblåst.

jag mådde jäkligt illa i några veckor, härdade så gott jag kunde, men tog även en postafen då o då, känns jäkligt mycket bättre efter de, tyckte de både tog bort illamåendet och uppblåstheten i magen.. ett tag trodde jag oxå att jag hade magkatarr, vanlig att man får de vid graviditet, för att jag rapade väldigt mycket, köpte sånna där yoghurtar med sicilianska lactobacillus o va de heter som ska va gott för magen, en dag upphörde de bara..

Men jag led verkligen mina v 6-14 av magsjukor, illamående, uppblåstkänslan i magen och den där magkatarrkänslan hungrig/tom fast uppblåst..

Jag hoppas de blir bättre för dig, själv har jag inte tagit annat än postafen, bra fil/yoghurtar och härdat, barnmorskan sa att de berodde på hormonerna, då trodde jag henne inte, inte heller när panghuvudvärken slog till,men nu när allt lugnat sig så kanske de va så iaf. Nu har jag bara uppblåstheten kvar då o då och en jobbig känsla som faktiskt ökat att jag blir helt Jävla matt emellanåt de e som att de kommer från magen, blir aptrött från magen och ut i hela kroppen så jag måste sätta mig eller ligga o vila en stund..

Så du är inte ensam :)
  • Beatrissan
    Milie skrev 2014-12-31 10:34:08 följande:

Postafen låter ju verkligen lovande. Jag blev så där extremillamående igår kväll igen, men det kändes omöjligt att svälja något utan att kräkas så jag får nog testa Postafen då symtomen är lite lindrigare. Och kanske inte nu när jag och sambon har typ 20 mil att köra. Man ska ju bli dåsig av Postafen såg jag. Hur pass mycket påverkade det dig?

Så du har inget illamående nu? Man mår ju visserligen lite funky av att vara helt uppblåst, men jag tänkte utöver det. Jag är i 16+3 och hoppas verkligen att det ska ge sig snart.

Jag mådde bara bättre av postafenen, led verkkligen av mitt illamående och de tog bort nästintill allt. Märkte inte av några biverkningar av tabletterna, va ju trött innan som de va. Tycker du ska ta en och om ni ska åka bil, desto bättre. Skönare att må bra en lång bilresa än illamående. Illamåendet gjorde iaf mig trött också. Ville bara sova ifrån det. Har du testat seaband? Tyckte de funka något under min förra graviditet.

Vi är ganska samma gångna så jag hoppas de lägger sig för dig med snart..
  • Beatrissan
    vikarien skrev 2014-12-31 13:22:56 följande:

Kanske är så? Har ju som sagt inte känt något än Har lite ont i ryggen med så kanske var mitt besök i Ullared som satte sina spår!

Funderar lite på UVI med, småkissar ofta men har inte ont när jag gör det.

Kanske kan vara det ändå?

Får ringa BM på fredag om det inte blir bättre.

Om du har ansträngt dig mycket som att gå på gekan är det kanske de som gör ont.

Jag får oxå ont di dryggen till o från, ganska lindrigt, men i 2 dagar nu har jag haft jätteont när jag gått, rest mig och suttit illa, får dock skylla mig själv tror de beror på snedbelastning från att jag åkte skridskor för första gången häromdan när lillfisen skulle premiäråka. Inget att rekommendera för en gravid ömmande kvinna :D
  • Beatrissan
    Milie skrev 2015-01-01 17:09:41 följande:

Bilresan innebar att även jag kör så då ville jag inte testa något som kan göra en dåsig. Jag testade däremot en igår en stund innan nyårsmiddagen och det hjälpte så jag kunde äta upp hela portionen samt lite frozen cheesecake till dessert. Det kändes riktigt härligt. Jag saknar att kunna äta ordentligt.

Jo, seabands har jag på mig i princip jämt. Försöker ha uppehåll var tredje dygn typ, för jag tycker bara de hjälper i början.

Tröttare blev jag nog inte av tabletten igår heller. Även om jag däckade när jag kom hem så hade jag ändå varit på festen till kl 2.

Men så skönt att de fungerade iaf. Min första grav. va jag alltid illamående på mornar+fm och i ca 2 veckor bara, denna gången va de 8veckor från fm och hela dagen/kväll, men inte morgonen så mkt, mao helt tvärtom, men med det visste jag oxå att jag kunde ta en tablett vid 11 så klarade jag mig länge på den. Va nu inte rädd att ta postafenen utan utnyttja den så du kan må bra. (Y)
  • Beatrissan
    Fröken1987 skrev 2015-01-01 15:50:12 följande:

RUL imorgon! En aningens nervöst samtidigt som jag håller på att spricka av längtan!

V19 (18+5) idag<3

Å va mysigt, lycka till. Själv får jag klara mig till 16/1. Får ni med er Ul-bild ?
  • Beatrissan
    hemligönskan skrev 2015-01-02 10:09:57 följande:

Har också rul 16/1. Känns som en evigheeeet.

Minns när vi bokade rul:et, v7 redan, så kändes de otroligt långt borta, men jag tycker tiden går så himla fort. Har ju en 3-åring hemma och heltidsjobb mm så tycker tiden nästintill springer iväg, men Mi nä förra grav som sjukt seg. Är det ditt första?
  • Beatrissan

jag drömmer oxå en hel del knasigt, men mest har det varit att jag har sex med andra män, haha, riktiga njutdrömmar.... Undra varför alltså..

Drämde att jag födde en gång med, gick sjukt fort och smidigt, men minns hur bm skulle sy mig utan bedövning och att jag hade totalpanik över det, plus att jag aldrig kom till att se könet på mitt nyfödda barn... Skum drän.. bättre med sexdrömmar :D

• Beatrissan
    thuram skrev 2015-01-03 20:56:18 följande:

Drömmer också väldigt snuskiga drömmar, om alla möjliga förutom om min sambo.. Känner mig helt generad när jag vaknar upp bredvid honom på morgonen :p och lika generad när man träffar på dom man råkat drömt om.. Haha! Undra varför man får såna drömmar nu :p

Ja de känns lite märkligt när man vaknar upp bredvid samma gamla gubbe som vanligt och haft en sån dröm, man vill bara somna om haha... Drömmer som tur är inte om folk jag brukar stötra på utan mer random..

Avenell berätta för din bm så kanske hon en läkare. Kan undersöka dig. Min förra grav upptäckte gyn-läkaren att hade svamp v 10 på första vul, kände inget alls...
  • Beatrissan

Herrljunga cider från butik med. 0,7% alkohol, Hur farligt tror ni att det är? Har druckit lite sånt då o då, tycker den e god.. hörde att de va alkohol i filmjölk?? Tur jag inte gillar det iaf..

• Beatrissan

Jag fortsätter dricka min cider med gott samvete :)

Namn är så roligt, denna gången ska vi inte medvetet ta reda på kön som vi gjorde förra gången, då blev det en Othilia. Så den här gången får vi ha 2 flicknamn och 2 pojknamn klara till bebisen är ute och se om det är givet.

Förra gången hade vi namn som Hilma, Ella, Hilda, Levina, Livia och Othilia. Pojknamn var Charlie, Douglas, Harry, men inga av pojknamnen känns aktuella nu, däremot Levina och Eleonora..

Judit eller Judith är supergulligt med!

• Beatrissan

Behöver lite tips, fyller 30 om några veckor och vet inte hur jag ska fira mig. Hade jag inte varit gravid skulle jag förmodligen haft en stor fest, men nu känns de inte aktuellt alls. Fyller mitt i arbetsveckan och tror inte det blir något då, utan först till helgen..

• Beatrissan
    avenell skrev 2015-01-06 13:42:04 följande:

Jag fyllde 30 för några dagar sedan och jag firade med god middag tillsammans med familj och vänner. Planen var sällskapsspel efter middagen men konversationerna avlöste varandra och när klockan närmade sig midnatt var jag så trött att jag var tvungen att ge upp och gå och sova. Jag hoppas att tröttheten kom från graviditeten och inte åldern!

För mig kändes middag och trevligt sällskap helt rätt eftersom inte jag heller var sugen på att ställa till med stor fest.

Grattis i förskott! :)

Tack o grattis o efterskott!

Tycker de e svårt att dra gränsen på vilka närmsta kompisarna är, och närmsta släktingarna.. Vi blir ofta bjudna till min morbror och deras familj tex på kalas, men har aldrig själv bjudit dem i vuxen ålder.

Hade jag haft fest skullekag bjudit dem och många av vännerna. Tycker det är svårt att dra gränsen och dessutom va ska man bjuda på till många.. De löser sig tillslut ändå...
  • Beatrissan
    avenell skrev 2015-01-06 13:42:04 följande:

Jag fyllde 30 för några dagar sedan och jag firade med god middag tillsammans med familj och vänner. Planen var sällskapsspel efter middagen men konversationerna avlöste varandra och när klockan närmade sig midnatt var jag så trött att jag var tvungen att ge upp och gå och sova. Jag hoppas att tröttheten kom från graviditeten och inte åldern!

För mig kändes middag och trevligt sällskap helt rätt eftersom inte jag heller var sugen på att ställa till med stor fest.

Grattis i förskott! :)

Tack o grattis o efterskott!

Tycker de e svårt att dra gränsen på vilka närmsta kompisarna är, och närmsta släktingarna.. Vi blir ofta bjudna till min morbror och deras familj tex på kalas, men har aldrig själv bjudit dem i vuxen ålder.

Hade jag haft fest skullekag bjudit dem och många av vännerna. Tycker det är svårt att dra gränsen och dessutom va ska man bjuda på till många.. De löser sig tillslut ändå...
  • Beatrissan
    thuram skrev 2015-01-12 09:24:57 följande:

Inatt vaknade jag till och skulle vända mig från sidan till rygg, då var det som att det låste sig och krampade något fruktansvärt mellan naveln och höftbenet och typ ner mot ljumsken.. Jätteobehagligt men efter några minuter släppte det och jag somnade om..

Någon som vet vad det kan ha varit? Nu på morgonen känns ingenting.. Är i v20.

Du tror inte att det var ligamenten du kände av? Jag har fått så nångång när jag vänt mig i sängen eller rest mig hastigt snätt från soffan.. De hugger till, håller fast och sen långsamt försvinner det.. känns nästan som en kramp/sträckning..
Svar på tråden BF Juni 2015