Inlägg från: Malinzzon |Visa alla inlägg
  • Malinzzon

BF Juni 2015

Kan någon stryka mig från bf-listan? Vill inte gå in på detaljerna.

• Malinzzon

Ni få gärna lägga in mig på listan igen. BF 5 juni, första barnet, 25 år, Skåne. Hade misstänksamma anhöriga som snokat på FL, därför ville jag ta bort mig tidigare :)

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Malinzzon
    micra skrev 2014-10-15 12:04:49 följande:

Nämen, hur fick du reda på det?!

Min mamma vet att jag är gravid, fick höra det från henne :) har därför legat lågt ett tag.
  • Malinzzon

Nervös! Ska på VUL om 20 minuter! Längtar efter att få se det lilla livet :)

• Malinzzon
    MakeitHappen skrev 2014-10-17 11:14:20 följande:

Åh kul!! Hur gick det? :)

Det gick jättebra! Allt var som de skulle och man såg hjärtat slå väldigt tydligt. Går in i v 8 imorgon :)
  • Malinzzon

Är i v 8 (7+3). Hade mitt första "riktiga" illamående igår morse. Kom i omgångar under ca 2 timmar och trodde jag skulle spy varenda gång. Lyckades dock behålla frukosten. Skippade både mjölken och youghurten idag och har mått lite bättre. Håller nu tummarna att det inte blir värre.

• Malinzzon
    avenell skrev 2014-10-23 14:52:43 följande:

Idag är jag i vecka 7+3 och jag tycker fortfarande att jag har väldigt lindriga symptom.

Mina bröst är ömma men det är inget extremt. Jag är tröttare än vanligt, har halsbränna till och från och det är en hel del mat som jag verkligen inte är sugen på. Däremot är jag inte illamående och på det stora hela tycker jag att jag mår nästan som vanligt. Ibland glömmer jag bort att jag är gravid.

Det verkar som att de allra flesta här har väldigt kraftiga symptom och mår väldigt dåligt. Det får mig och undra om det är något som inte stämmer, eller om jag bara har väldigt tur som slipper att må dåligt.

Samma sak här. Känner mig inte jättegravid för tillfället. Lätt illamående på morgonen och lite tröttare än vanligt. Man vet aldrig om det ändrar sig till nästa vecka.
  • Malinzzon

Någon som börjat småplanera för bebisen än? Detta blir vårt första barn och vi får ständigt höra att vi inte ska tänka och planera för mycket. Förstår att det inte alltid går vägen, men jag är lite av ett kontrollfreak och vill inte göra allt i sista minuten.

• Malinzzon
    carolinheiner skrev 2014-10-27 18:19:01 följande:

Har redan ett barnrum;) tapetserad å färdig :) spjälsängen står där också .. Som vi hämta hos svägerskan :) har ett startpaket från ullared med kläder:) köpte visserligen till Malvin men nu får de bli till syskonet ist.. Har en vällingburk i skåpet :) packade upp massa barnmat idag på praktiken å kunde inte sluta tänka på åhh va underbart de kommer vara när vi ska börja med gröt.. Åhh vilken smak ska man ha ;) haha

Jag längtar så sjukt mycket. Ja och sambon var och tittade på vagnar förra helgen. När jag vaknade efter tuppluren meddelade han att nu har vi valt både färg och chassi :) denna helgen pratade vi bebisnamn, har många flicknamn men nästan inga pojknamn.
  • Malinzzon
    eko my skrev 2014-10-27 19:55:25 följande:

sorry om jag fortsatte ämnet.. risken med att skriva innan man läst klart alla inlägg.. håller med om att något annat är mer positivt att skriva om.

Hoppas inte någon tog illa upp.. Det var bara lite tankar..

ok nya ämnen...

Någon som tänkt mycket på namn?

Vi försöker lista lite. Har mest flicknamn. Ni då? :)
Svar på tråden BF Juni 2015