BF Juni 2015
Vi kommer inte heller ta reda på det, om det inte blir väldigt uppenbart på RUL.
Flicknamn vi funderar på är Isabella, Cornelia eller Wilma.
Pojknamnen är Alexander, Charlie eller Wilmer.
Vi kommer inte heller ta reda på det, om det inte blir väldigt uppenbart på RUL.
Flicknamn vi funderar på är Isabella, Cornelia eller Wilma.
Pojknamnen är Alexander, Charlie eller Wilmer.
Fy för yrseln. Har haft en väldigt bra graviditet annars, lite illamående, men det hör ju till. Fick idag veta att min mamma var i v .11(!) när hon fick reda på att hon väntade mig. Hon har haft fyra väldigt bra graviditeter, så man håller ju verkligen tummarna att ens egen inte blir värre. :)
Lite privat fråga men, hur gör ni med sex? Jag/vi har inte vågat alls då jag läst diverse trådar som säger att det kan framkalla missfall. ..
Appropå hur man berättar.
Vi tänkte berätta för min svägerska imorgon när de har kalas. Har slagit in en esska retro-napp i en pytteliten paket. Hon frågade oss redan förra helgen när hon ska bli faster. Ska bli roligt att se hennes min imorgon!
Ska på inskrivning och läkarbesök idag. Är i vecka 13 (12+3). Hoppas på att få lyssna på hjärtljuden då jag änsålänge haft en väldigt bra graviditet med milda symptom och är lite nojjig.
Kände igår kväll för första gången att pyret rörde sig därinne. En fladdrande nästan kittlande känsla. Helt otroligt!
Här får man inte göra kub om man är under 35. Vill bara att tiden ska gå fort till den 12 januari då vi äntligen ska få se det lilla pyret.
Har dessutom lite blandade känslor för min bm då hon mest verkar besvärad när man ringer och är orolig. Hon har ett väldigt kallt bemötande och verkar inte förstå min oro då jag haft en väldigt "bra" gravidietet med väldigt milda/få symptom.
Här är det lite huvudbry för tillfället. Jobbar som fritidspedagog med en fantastisk 1:a. Några föräldrar misstänker redan att jag är gravid då jag inte kunnat dölja det. Huvudbryet är att jag hade tänkt vänta med att berätta för eleverna till efter ultraljudet den 12/1, men ofta händer det ofrivilligt från barnen att man får knän och slag på magen eller att man får ett huvud i magen när de har bråttom fram och ska kramas. Några barn har redan frågat om jag har en bebis i magen, men då har jag nekat. Är i vecka 15 nu.
Hur hade ni gjort? Hade ni berättat eller väntat?
Vad är det som gör att det tar emot att berätta? Framför allt om det redan syns och många redan misstänker.
Var i kontakt med min bm igår. Kommer nu gå på kontroller varannan vecka för att kontrollera mitt blodtryck, då jag hade högt blodtryck innan graviditeten. Kommer dessutom få göra två extra UL, ett i vecka 28 och ett i vecka 32 :)
Vet att det kanske är lite tidigt(går in i v. 20 på fredag), men vi har börjat (mestadels jag) kollat på vagn. Vill inte lägga ner en jättesumma på något då det endå kommer att kosta massa pengar att införskaffa det mesta. Jag hittade denna: www.maxinet.se/kombivagnar-two-in-one/fabio-retro-style-deluxe-travelset.html
Någon som har erfarenhet av märke, modell eller sida?
Hej hej.
Kikar in här efter att idag blivit flyttad från maj till juni
Så mitt BF är 2 juni, och vi väntar en flicka
Detta blir mitt 5:e barn.
Har 4 pojkar sedan innan och sambon min har 3 flickor sedan tidigare
Detta blir vårt andra gemensamma
Fråga gärna om ni undrar något. Bor i Skåne, Kristianstad.
Vi har också problem med pojknamnen. Isak är det enda som sambon nästan godkänt. Flicknamnen var enkelt, det blir nog Isabelle eller Evelina.
Jag går in i v.20 imorgon och har bara känt fladder någon enstaka gång. RUL på måndag morgon, aningen nervös och vill bara att helgen ska gå fort :)
Varit på RUL idag :) blev framflyttad från 5:e juni till den 12:e. Vi fick med oss hela 10(!!) bilder på bebisen :) längtar nu efter att få börja handla.
Någon mer som har gjort/ska göra glukosbelastning? Ska göra min om 30 minuter. Är det så äckligt som man hört talas om?
Jag har gjort en och ska göra en till på tisdag :) det är inte alls så farligt som man tror, men det kanske du märkte idag. Hoppas det gick bra!
BM-besök idag, (31+3) snacka om att tiden går fort nu.
Sprallig och pigg liten krabat :) SF-mått på 33cm.
Någon mer som blivit ifrågasatt när man valt att inte ta reda på könet?
I lördagskväll kl 20.18 kom vår prinsessa till världen. Förlossningen började med att vattnet gick hemma i fredagskväll vid halv elva. En kvart senare började värkarna. Kom in till förlossningen vid halv två, var då öppen 2 cm. En timme senare var jag fortfarande bara öppen 2 cm. Då var även blodtrycket uppe i över 200/125, vilket fick dem att misstänka havandeskapförgoftning. En timme senare var jag helt plötsligt öppen 9 cm. Fick epiduralen insatt vid femsnåret. Sen började den långa väntan. Värkarna avtog, fick inte vara uppe pga trycket. Ca 19.30 började jag krysta och 40 minuter senare kom vår prinsessa. 50 cm lång och 3400 gram tung. <3