• Wilbes

BF Juni 2015

Och då jag för ett år sen gjorde en gastric bypass och fått ner 62 kg vill jag inte att de ska börjas prata om att jag fått upp i vikt igen utan jag vill att de ska veta varför jag går upp..

• Wilbes

Barnmorska räknar bara hela veckor så 5 veckor +0-6dagar är vecka 5 för barnmorskan men v 6 för appar och dylikt..

• Wilbes

Barnmorska räknar bara hela veckor så 5 veckor +0-6dagar är vecka 5 för barnmorskan men v 6 för appar och dylikt.. och vul görs inte på alla utan bara om man inte vet hur långt gången man är eller misstänker att något är fel med fostret eller av annan anledning.

• Wilbes
    dstrl skrev 2014-10-07 20:12:12 följande:

Jag vill gärna vara med här :) har plussat idag i v 4 (3+5). Svårt o greppa, men så underbart!

När kontaktade ni MVC första ggn?

Jag kontaktade mvc i tisdag förra veckan när jag var i 4+5 då jag är gastrikbypass opererad och dem vill ha täta kontroller på mig för att hålla koll på värdena.

• Wilbes

Ni ska få skratta lite.
    Min man kom precis hem från jobbet och berättade att han hade sagt till sin chef lite avskilt så där att hans pappadagar kommer under våran fyllas på om allt går som de ska...

Och hans chef tittar lite förundrat på honom och frågar honom om vi skulle få fler dagar från försäkringskassan eller om han behövde vara ledig extra eller vad som var orsaken till att han berättade det här just nu..

Och min man tittade på honom och säger *med huvudvärk* att frun är gravid och vi ska ha ha bebis i maj/juni....

Chefen skiner upp och säger JAHA ja grattis eller det kanske man inte ska säga...

Behöver jag tala om att jag vek mig dubbelt här hemma och undrar vad kompetenskravet på platschefer är i dag
  • Wilbes

Du är i 5 hela veckor +några dagar och för att slippa säga pluset så säger man oftast v 6 istället. eg bara bm som säger i v 5 hela veckor...

• Wilbes
    MakeitHappen skrev 2014-10-09 20:56:43 följande:

Är de bara jag eller är de fler som har riktigt ömmande bröst? Kan ju knappt nudda dem innan de värker :p

Nä mina är som inställda tidsbomber minsta lilla beröring och jag får ont som bara den :(

• Wilbes
    MakeitHappen skrev 2014-10-10 12:46:04 följande:

Tack då vet jag :) då kanske jag inte blir allt för sen till mötet, var rädd de skulle ta typ en timma. :) (vill ju inte berätta för chefen än ju vad ja ska göra)

Säg att du ska göra en hälsokontroll.
  • Wilbes

Grattis eko my. Jag försöker hålla mig från rå fisk, pastrami skinka.. och så håller jag mig borta från all suspekt mat som jag inte vet har hanteras med rätt händer. .. mat som ser minsta dålig ut eller en lite misstänksam ut äter jag inte...

Men nej du är inte ensam om att inte äta all mat under graviditeten

Svar på tråden BF Juni 2015