• Wilbes

BF Juni 2015

Vi har allt redan så jag måste inte köpa nått vilket är både kul och inte för jag kan ju välja vad jag vill byta ut samtidigt så måste jag inte köpa nått så de är onödiga pengar..

Eller jag Mammakläder i mindre storlekar måste jag köpa då jag tappat drygt 55 kg sen förra gången jag var gravid och mina gamla Mammakläder ramlade av mig..

• Wilbes

Jag mår okej lite illamående och sen tror jag att familjens förkylning har attackerat mig.. så känner mig lite rivig i halsen och lite snorig.. huvudvärken är en faktor och kroppen känns som att den sprungit ett maraton... däremot så har jag redan känt av foglossningar :/ hade ju hoppats att slippa....

• Wilbes
    Awe83 skrev 2014-10-11 09:32:15 följande:

Halsen har hunnit i fatt mig med. Vaknade upp med rivig hals idag. Hur känns foglossningar? Vad gör man åt det när det börjar så tidigt?

För mig känns de som att nån står och håller emot mina ljumskar när jag går, gå i trappor är rena döden känns som att höfterna ska hoppa ur led varje steg jag tar.... sen brukar jag få mer ont i ryggen och så hamnar ischias nerven i kläm...

För vissa funkar akupunktur andra inre. . Sen finns de flera olika typer av foglossningsbälten man kan köpa... sen blir de kryckor och i allra värsta fall rullstol om de bor helt ohållbart..
  • Wilbes
    carolinheiner skrev 2014-10-11 10:15:58 följande:

Ja dricker fortfarande kaffe å kommer inte att sluta med de..

Jag också dock försöker jag mig ifrån att dricka en hel kanna som jag gjorde innan jag visste att jag var gravid...

Dock har jag fått avböja kaffe ett par ggr pga illamåendet
  • Wilbes
    Flor Mariposa skrev 2014-10-11 12:24:46 följande:

Någon mer än jag som har ont i huvudet. Alvedon hjälper ju inte ett jack shit!! :-/

Jag har också huvudvärk men min huvudvärk går gärna över till migrän. .. men har efter övervägande av läkare fått citadon för både min värk och huvudet under graviditeten men envis som synden tar jag inte förrän jag näst intill är döende.... åtminstone inte nu... kanske senare när det blir enomt stressande för barnet
  • Wilbes
    MakeitHappen skrev 2014-10-12 12:12:45 följande:

Ni som fått cravings efter nått sug att äta, vilken vecka är ni i?

jag känner inte av nått sådant alls, mer än att jag ständigt är hungrig. :P

jag är vecka 6 (5+5)

Jag är toksugen på viol är i vecka 7 (6+3) helst ska allt smaka viol... men tyvärr finns de typ bara godis som smakar viol som inte är så bra för mig som gastric bypass opererad. ..

Med första barnet var jag i v 10 tror jag när allt jag kunde äta var piggelin smakande grejer... precis då kom guvava pinnapple festisen som gick an.

Med andra barnet åt jag mest vattemelon och annans som var i tärningar...

var väl i v 13 då tror jag
  • Wilbes
    VioloLaviose skrev 2014-10-13 18:24:33 följande:

Jag började nyss gråta för min make inte orkade baka lussekatter till mig ikväll :'(

Åh lussekatter. ..
  • Wilbes
    Mirella skrev 2014-10-13 20:23:35 följande:

Om det är så varför läggs så mycket energi på att diskutera det då istället för att diskutera massa annat?

Vad tror ni att ni väntar, tös el pojk?

En tös tror jag att jag bär på
  • Wilbes

Maken och jag krockade med bilen idag. Bilen blev skadade men det var bara en stolpe på höger front så det blev inte en hård smäll eller så men otäckt. Jag har svårt att tro att det har påverkat men chocken har den har gjort att jag både har ont i kroppen extra mycket och naturligtvis ont i magen också varför inte liksom.... men det finns ingen möjlighet att krocken kan ha orsakat nått för den var inte så hård. ..

Vet inte riktigt vad jag ville få fram... jag har inte varit orolig för mf innan men nu är jag det.. sjukligt orolig :/

• Wilbes
    Gizza skrev 2014-10-13 21:21:07 följande:

Fy vad läskigt!

Min syster och mina föräldrar krockade med bilen när syrran var i v 10. Hon satt i bak, inte fastspänd pga att hom var tvungen att försöka ta ratten från pappa som körde och fått nåt epileptiskt anfall (mamma som satt o fram försökte få bort pappas fot från gasen). Syrran fick en smäll mot magen av ryggstödet, och slog i höften, men Annars gick allt bra för henne och bebisen är idag en pigg och vild tvååring :)

Skönt att höra att de gick bra.
Svar på tråden BF Juni 2015