• pinglon

BF Juni 2015

Ringde och bokade tid för inskrivning idag och den 18.11 är det dags, då är jag i v 8+4. Ringde till mvc i "grann byn" och frågade om jag fick komma dit eftersom jag har noll förtroende för hon på mitt rätta mvc. Och till min stora lycka gick det bra. :) Dock kommer de att byta personal där vid årsskiftet men jag hinner ju ändå inte med så många besök före det heller, bara 1-2 st. 

Orsaken varför jag inte vill gå till mvc där jag bor är att jag har så dåliga erfarenheter från förra graviditeten. Hon är en riktig skvallertant och pratar helst om sig själv. Dessutom var det via henne vårt lilla samhälle fick reda på att jag var gravid, min mormor hörde det ryktesvägen innan jag själv hann berätta. Så jag hoppas på bättre upplevelser denna gång! :) 

• pinglon
    micra skrev 2014-10-20 11:24:24 följande:
    Men hon har väl tystnadsplikt?!

Jag hade blivit helt galen, dessutom hade jag lämnat in en anmälan! Det är knappast ovanligt att man vill hålla en tidig graviditet hemlig. Konfronterade du henne någon gång? Herregud, jag blir helt upprörd! Vissa människor alltså... :o

Skönt för dig att du fick en annan mottagning utan krångel i alla fall! Hoppas att du får en bättre upplevelse där!
    jo hon har tystnadsplikt och hon har nog fått anmälning både från mig och andra som varit missnöjda med henne. Fattar inte hur hon for jobba kvar. 
  • pinglon
    skorstenen skrev 2014-10-20 13:26:36 följande:

Hur ställer ni er till att färga håret?

När jag blev gravid med dottern 2010 bestämde jag mig för att inte blondera håret längre eftersom det är så starka ämnen i just blondering. Har i dagsläget inte lagt en droppe färg i mitt hår sedan feb 2010 och det är så skönt. Det blev en liten "avgiftning" för mig samtidigt som nästan var beroende att blondera genast jag såg lite lite utväxt. ;)
  • pinglon
    VioloLaviose skrev 2014-10-21 08:35:13 följande:

Hörrni... När började ni må riktigt illa eller få symtom på allvar?

Jag kommer lätt upp ur Sängen men har ett diffust illamående i halsen typ . Men det kommer inte igång. Börjar bli orolig nu. 6+1 idag..

Under min förra graviditet mådde jag inte illa en ända gång, mådde som en prinsessa. Jag kände mig inte alls gravid före magen började växa ordentligt och jag började känna rörelser. Man behöver inte må dåligt när man är gravid fastän det är vanligt att man gör det. :) 
  • pinglon

Jag jobbar som instruktör på ett städföretag, förra graviditeten klarade jag av att jobba till var 20 innan foglossningen tog mig. Får se hur det går denna gång, är ju ett väldigt fysiskt tungt jobb där jag aldrig sitter ner.

• pinglon
    Luttanlej skrev 2014-10-25 22:39:25 följande:

Någon som bloggar om sin graviditet här inne? Det vore kul att följa er! Här är min. Mest tankar så här tidigt men hoppas på mer bilder bär det är med officiellt!

Attdufinns.wordpress.com

Din blogg finns numera i min reader :) tack för att du delade med dig. Jag bloggar själv men än så länge inget om graviditeten, är bara i v 6 (5+2).
  • pinglon
    Alvolina skrev 2014-10-26 09:12:25 följande:

Det kommer att vara 4 år (om allt går väl) mellan mina barn. Någon som vet hur en fyraåring brukar reagera på ett syskon?

Jag funderar samma sak, vår dotter fyller 4 om en månad så det kommer bli lite på 4,5 år mellan syskonen. Har även funderat på när och hur vi ska berätta att hon ska bli storasyster!?
  • pinglon
    Isabella89 skrev 2014-10-26 14:34:34 följande:

Jag var själv 4,5 när jag fick min lillasyster. Var väldigt snäll mot henne och vi hade ju olika behov så konkurrerade inte riktigt. Går ju att prata med en 4-5 åring ganska bra vilket kan underlätta.

Och idag är vi väldigt tajta och har hittat på massor med roliga saker genom åren :)

Det var ju roligt att höra att ni är tajta idag :) hon sköter sina dockor och pratar jätte mycket om bebisar och mammor med stora magar. Så hon längtar nog efter ett syskon tror jag, men ännu vet hon inget :)
  • pinglon
    Malllis skrev 2014-10-26 16:59:59 följande:

Ni som vill vara med i gruppen, adda mig Malin Johansson (svartvit bild, glasögon) som vän så bjuder jag in er.

Jag vill vara med i den gruppen men hittar dig inte. Sandra Broman heter jag, på min profilbild är jag och dottern ut och vandrar (man ser våra ryggar). Tack :)
Svar på tråden BF Juni 2015