• vikarien

BF Juni 2015

Här är sambon inte heller jätteintresserad, men han gör ju saker åt mig om jag ber om det. Tror det är väldigt overkligt för honom fortfarande och lite läskigt

Han fick lite kalla fötter igår när vi skulle berätta och tyckte det var för tidigt (vecka 9 igår) så vi väntar någon vecka till... Nu syns det på mig på kvällarna så kan inte vänta för länge.

Men jag tror att han är mer orolig än mig att det inte ska gå vägen...

• vikarien
    Alvolina skrev 2014-11-10 18:24:35 följande:

Känns som att ni är så himla långt före :/ är det vara jag som är i v.8?

Jag har precis gått in i vecka 9, så 8+1 här BF 20/6 så sillen kanske hinner slinka ner innan det är dags :-P
  • vikarien
    Mla skrev 2014-11-11 12:14:21 följande:

Tack för all info! Men när får man göra ultraljud? kollar de inte så barnet lever loppan i magen?

Här får man inget UL förens vecka 19...

Känns helt galet tycker jag! Att behöva gå nästan halva graviditeten utan att veta så det säkert lever där inne :-S
  • vikarien

Åh jösses! <3 Jag blir så avis! Vill också se mitt pyre

Hur har ni andra det med tröttheten?

Jag blir deppig när jag är så här trött! Får verkligen inte gjort någonting alls hemma... Har inte ens kommit ur pyjamasen än idag!

Jag har ju turen att må hyffsat i övrigt men det här är drygt! Känner mig kraftlös i hela kroppen, inte bara sömnig alltså.

• vikarien
    pinglon skrev 2014-11-12 13:38:18 följande:
    du är inte ensam om att känna så, det är nog bara det jag verkligen måste ha gjort som blir gjort. Resten lämnar. Har riktigt ångest över att ställa till med 4 års kalas till helgen. Tur att min svägerska är bagare/konditor så hon står för tårtan och resten köper jag nog. Men att städa lite, jag dör av taken! 
    Ja det blir väldigt spännande att börja jobba heltid nästa vecka efter 3 hemma... Vet i fasen hur det ska gå!

Men man hinner väl inte känna efter på samma vis riktigt då kanske
  • vikarien
    Diamant skrev 2014-11-12 14:19:12 följande:

Ha inte dåligt samvete, jag har inte lämnat lägenheten på 2 dar! Har på mig mjukiskläder hela dagen och när mannen kommer hem får han laga mat till sig själv.. (Jag kan inte äta och klarar inte lukten av kylskåpet eller matlagning)

Jag är HELT väck! 

Passa på att mysa i din pyjamas och titta på riktigt kass tv så du känner att du verkligen vilar! 

Mest att jag mår dåligt över det själv, jag hatar att sitta still och känns mig overksam :-P

Vi håller på att renovera här hemma och det blir inget barnrum om jag inte blir färdig med det rummet jag håller på med nu :-P

Ska försöka ta mig ut nu varje dag resten av veckan iaf, frisk luft är nog välbehövligt!
  • vikarien
    FruGnu skrev 2014-11-12 15:29:19 följande:

Äntligen har jag köpt postafen. Blir ju åksjuk nu förtiden så fort jag sätter på mig på något som rör sig framåt. Och så har jag fått redig magkatarr och mår illa efter alla måltider. Så nu blir det förhoppningsvis bättre när jag kan ta en postafen. 

Är i 10+6 idag, går in i v 12 imorgon. Någon mer som känner sig törstigare än någonsin? Jag måste ha med mig en vattenflaska när jag ska någonstans, för jag är sugen/törstig på vatten HELA tiden! Har känt av det de senaste dagarna nu. Dricker knappt något annat än vatten, har helt lagt av med läsk. :) Och te blir det inte mycket av nu heller. 

Jag dricker också massor! Trodde det var efter jag hade magsjuka som jag behövde fylla på, men jag bara fortsätter...

Iskallt kranvatten eller mineralvatten är det allra godaste just nu

Inte sugen på läsk eller annat alls, inte ens vin var lockande när vi var på fest i helgen. Var helnöjd med min Loka
  • vikarien

Igår berättade vi för mina föräldrar, dom blev jätteglada!

Idag var det jäkligt nära första spyan här, borsta tänderna är ingen höjdare tydligen :-P likadant om jag får lite slem i halsen, går inte att harkla sig alls... Klöker mig så jag knappt får luft, men spyr gör jag inte och tänker låta bli :-P vet knappt hur man spyr, jag kan lixom inte!

• vikarien

Vecka 10 idag! Nu får tiden gärna gå lite fortare Börjar iofs jobba igen imorgon efter 3 veckor hemma så då kanske det springer på lite

• vikarien
    Olga89 skrev 2014-11-17 09:18:15 följande:

Jaha...då var man påväg till jobbet igen för första gången efter nästan 1 månads sjukskrivning. Känns extremt tungt. Ännu bättre blir det ju nu när jag har ont i precis hela kroppen, är trött som en zombie, och precis har dragit på mig en förkylning! Så, nu har jag fått gnälla lite!

Kämpa på!

Jag ska göra detsamma, fast först i eftermiddag.

Jobbar till 20.00 med restid hem sen, lite nojjig över att jag ska bli hysteriskt trött när jag ska köra bil...
Svar på tråden BF Juni 2015