• avenell

BF Juni 2015

joseeffin skrev 2014-10-16 16:09:47 följande:

Hej tjejer! Jag hoppade ur gruppen pga ma i lördags men hoppar gärna in igen.

Bönans hjärta slog på undersökningen idag. Är beräknad 5/6. Jag fattar INGENTING. Det var ju ett ma.. har sörjt o haft mig hela veckan

Det måste kännas underbart. Grattis!
  • avenell
    nettis89 skrev 2014-10-17 11:56:12 följande:

Hej tjejer!

Hoppar också med här! Jeanette är namnet, 25 år och är g

ravid med första barnet och bf den 7/6 vilket gör att jag är i v. 7 (6+4). Känns så himla overkligt och jag kan tvivla på mig själv ibland! Såg jag verkligen två streck på testet?! Inga jätte tydliga tecken på graviditet förutom ömma bröst!

Jag och min sambo har börjat fundera på att redan nu berätta för närmaste familjen (jobbigt/svårt att vänta till v 12) hur tänker ni kring det?

Hej!

Jag är också i vecka 7 (6+4) och jag tvivlar också på min graviditet. Ibland känner jag mig stensäker på att allt är bra och att det växer på därinne men ibland blir jag lika säker på att det inte finns något därinne.

Jag har också bröst som ömmar (inget extremt) och har haft halsbränna och väldigt lätt illamående de senaste dagarna. Annars känner jag mig precis som vanligt!

Jag ska göra vul på tisdag, är väldigt nervös!
  • avenell
    Paulas mamma skrev 2014-10-17 14:40:55 följande:

jaså du också?

Jag har inte vågat mig på pasta och bröd. ska försöka hålla mig borta från mjölet. Potatis, ris och bulgur/quinoa äter jag nu. och med det minskat på fettet. mycket fett + kolhydrater=ingen bra kombo för min vikt. Hade ju vart gött att kunna baka under graviditeten utan en massa socker. bakar mest med mandelmjöl, kokosmjöl, pofiber och fiberhusk.

Jag åt också enligt lchf innan jag testade positivt. Då bestämde jag mig för att fortsätta med lchf men att börja äta lite frukt och rotfrukter och samtidigt äta mindre fett.

Igår och idag har jag haft sån hemsk halsbränna att det enda jag har fått ner har varit potatis, bröd och päron.

Jag vill verkligen hålla mig borta från socker så länge det bara går. Helst vill jag inte äta bröd eller pasta heller.

Jag har känt mig dålig för att jag har ätit bröd, potatis mm. Egentligen vet jag att min kropp inte mår bra av det men jag har känt mig tvungen när halsbrännan har varit hemsk.

Jag försöker resonera att så länge jag inte äter godis, glass mm så är det ok.
  • avenell

Mirella,

har det hänt något eller varför plockar du bort dig själv från bf-listan? Hur mår du?

• avenell
    Mirella skrev 2014-10-18 21:34:54 följande:

Jag mår dåligt

Tråkigt att höra. Jag hoppas att du mår bättre snart!
  • avenell
    Fläderpärlan skrev 2014-10-19 10:20:22 följande:

Jag går idag in i vecka 7, det enda jag känner av är ömma bröst. Tyckte även att jag kände av betalkanaler i munnen i morse men thats it! Känner inte av så mycket i magen längre som jag gjorde i början :/ Någon annan som är i samma vecka som jag och kan beskriva symptom?

Jag är i vecka 7 ( 6+6) och har inte heller mycket symptom. När jag gick in i vecka 7 i måndags hade jag bara ömma bröst. I tisdags började ett väldigt svagt illamående. Mitt illamående har börjat på förmiddagen och kommit och gått under dagen. Jag har inte mått illa på morgonen och inte kräkts någon gång. Illamåendet kommer i vågor och försvinner när jag äter något.

Imorgon går jag alltså in i vecka 8 och jag funderar ibland över varför jag inte mår mer illa än vad jag gör. Jag googlade lite och läste att 25% av alla gravida inte mår illa på morgonen. Det är ju en ganska stor siffra och det känns lugnande.
  • avenell
    Diamant skrev 2014-10-19 11:11:50 följande:

What?! Vaddå, typ Viasat? Haha

Hahahaha
  • avenell
    sunshine87 skrev 2014-10-19 11:20:33 följande:

Tack snälla du! Ja Thailand verkar ha mycket bra läkarvård! Då ska jag försöka finna en läkare lite tidigare. Det blir en runda till Kina innan, där känns det lite svårare på något sätt :) Stort grattis till ditt lilla frö också :)

Grattis till graviditeten! Er resa låter fantastisk, blir riktigt avundsjuk :)

Jag längtar tillbaka till Asien, speciellt Vietnam och Chiang Mai i Thailand.

Härligt och lagom att komma hem till Sverige i januari, tiden kommer att rusa iväg för er när ni är på er resa. Innan ni vet ordet av är ni halvvägs genom graviditeten.

Ha en fortsatt underbar resa!
  • avenell
    GrönTröja skrev 2014-10-19 11:29:15 följande:

Hallå!

Jag hoppar också med i denna grupp. Är en tjej på 25 år som väntar mitt första. Plussade den 14/10. Så idag är jag i vecka 6 (5+1) :)

Grattis och välkommen!
  • avenell
    sunshine87 skrev 2014-10-19 11:36:49 följande:

Tackar tackar! Jag måste försöka njuta här och tänka att jag inte hade haft det bättre där hemma :) Asien är verkligen härligt på många sätt och vis! Haha säg inte så jag blir hyperstressad :D känner att jag inte kommer att hinna förbereda mig här. Vill egentligen bara hem och köpa hus nu :) Stort grattis till dig och lycka till med allt!

Stressa inte, njut istället!

För mig känns all tid fram till januari som en lång väntan. Jag har sagt till mig själv att när januari kommer, då ska jag börja planera för barnet.

Njuuuuut!
Svar på tråden BF Juni 2015