• micra

BF Juni 2015

Fb-gruppen går jag också gärna med i lite längre fram!

Vad jobbar ni med allihopa?

Jag är fortfarande mammaledig med dottern. I januari ska jag börja läsa in kurser för att bli behörig att söka till sjuksköterskeprogrammet. Tanken var att jag skulle söka in till hösten men om allt går som vi hoppas får jag skjuta lite på dem planerna.

• micra
    Milie skrev 2014-10-08 11:56:58 följande:
    Ah, jag förstår. Jag tänkte nästan tanken jag med men samtidigt är jag alltid så orolig och ängslig för allt så jag försöker slå bort såna tankar. Det kan ju så klart vara lättare sagt en gjort om det hemska redan hänt en en gång.
    Det är ju så olika hur man tänker. Jag har inte oroat mig under någon av graviditeterna, inte heller denna gång trots att den förra gick som den gjorde. Jag är lite mer att händer det så händer det, då får jag ta det då. Men det hindrar mig ju inte för att vara realistisk, jag vet ju att tidiga missfall är vanliga. Sen har jag full förståelse för att en del är oroliga och ängsliga även utan missfall i bagaget, det är ju en stor grej det handlar om. Jag funkar bara inte på det viset. Alla är olika och tur är väl det. :)
  • micra
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 12:18:06 följande:
    vart vänder man sig då?? Vet ni det?[/quote]Gynakuten. Vet inte hur det ser ut på andra orter men här finns den på största sjukhuset i länet.
  • micra
    emm84 skrev 2014-10-08 16:07:49 följande:

En fråga till er, när tänker ni berätta och göra det offentligt? Jag tänker, vänta tills v 12, men vad ska jag gå efter? Appen elr BM? V 12 enligt appen går jag in i 17nov medans enligt BM 24 nov. Är det först när man passerat och gått hela v 12 risken för missfall minskar elr är det i v 12?

Ja det är när du gått 12 fulla veckor. Så vecka 13 för dig, vecka 12 för bm.
  • micra

Zzzz, här har tröttheten slagit till på riktigt! Det påminner mig så mycket om tröttheten jag kände när jag gick i högstadiet, hormoner då och hormoner nu. Jag har lovat mig själv att minnas det tills mina barn är i samma ålder och inte bara tänka att tonåringar är lata. :)

• micra
    JosPhi skrev 2014-10-08 21:23:38 följande:

Fick åka in akut idag till gyn, det bara forsade blod och jag fick genomföra ett till ultraljud, läkaren såg bara blod i livmodern så kroppen håller på att stöta ut det.

Känns på något märkligt sätt lite bättre idag, att få vetskap om hur det ligger till. Nu kan vi börja bearbeta allting och börja prata om hur vi ska gå vidare.

Allt ser "normalt" ut nu, om det nu kan kallas för normalt när något sådant händer. Känner mig otroligt lättad, nu ska jag blöda klart, vilket kan ta ett par veckor.
    fick i alla fall med mig snygga blöjor och nättrosor hem.

Hoppas alla ni får en underbar tid, och jag önskar alla stooooor lycka!!
    Kram på er <3

Åh vad tråkigt!! :( Beklagar verkligen, vet hur det känns. Förstår känslan av att det ändå är skönt att veta, man har ju alltid lite hopp kvar tills det är bevisat. Hoppas att allt går bra nu och att du snart är gravid igen om det är vad ni önskar. Kram!
  • micra
    Carri12 skrev 2014-10-10 08:34:02 följande:

Hej på er. Nu har jag smygläst här i flera dagar utan att våga skriva upp mig, men nu är det dags! Jag är en testknarkare av rang o testade positivt i tisdags på BIM -4, jättesvagt! Har en dotter född aug 2012 och ett supertidigt missfall bakom mig. Nojjar som en galning, men försöker ta dagarna som de kommer, har försökt i 7 månader och är jätteglad för plusset, måtte det hålla hela vägen!

Jag har ännu inga symtom. Liite olustig/illamående på kvällarna kanske, men kan lika gärna vara påhittat smile5.gif Hade problem med foglossning i förra graviditeten och är orolig för att den ska komma igen och kanske tidigare den här gången. Någon som har erfarenhet? Jag gick dessutom upp ca 23 kg förra gången o vill verkligen inte göra det igen! Det var alldeles för jobbigt för kroppen!

Håller tummarna för er allihop!

Vill någon lägga till mig i listan? BF 20/6, andra barnet, Skåne

Kram!

Grattis till plusset! :)

Ang. foglossningen så började jag få problem runt v 18 med första. Blev sjukskriven från arbetet på heltid i v 20. Arbetade i butik.

Med andra (det skiljer ca två år) fick jag problem redan i v 11. MEN jag har faktiskt träffat de som haft stora problem första gången men inte känt något alls med tvåan, så du behöver ju inte gå och gräva ner dig redan nu. ;) Hade du samlat på dig mycket vatten eller hade du "ätit upp dig"? Vattnet kan man ju inte göra så mycket åt men det är klart att extra tyngd gör foglossningen ännu jobbigare.
  • micra

Vet inte om någon skrivit det tidigare men vindruvor har jag tyckt varit jättebra att peta i mig direkt på morgonen för att få något i magen. Inte så stark smak och inte så torrt som kex. :)

• micra
    Carri12 skrev 2014-10-10 11:42:00 följande:
    Jag hoppas jag är en sån med en lita annorlunda andra graviditet då ;) Ang vikten så samlade jag jättemycket vatten, kunde knappt ha på mig makens träskor i stl 44 sista två (!) månaderna (har små 38-or normalt), men jag hade trots detta ätit mig till den största delen av vikten, gick upp ca 0,5 kg i veckan från vecka 3... Svårt att skylla på vatten då.. smile1.gif
    Haha ja men vatten väger mycket också! ;)
  • micra
    MaHo89 skrev 2014-10-10 16:31:06 följande:

Tänkte bara tipsa om en grej! Frukt är bra men ät inte vindruvor kvällen före/morgonen före BM, blodsockret blir väldigt högt av det! Då kan ni måsta göra glukosbelastning :/

Haha kom att tänka på första gången jag skulle in till bm och ta prover. Hade tid på morgonen och hade till frukost stoppat i mig en macka med massa marmelad på. Det blev inte ett kanonresultat.

Kan inte sluta fnissa åt den GRAVIDA LAXEN några inlägg upp...
Svar på tråden BF Juni 2015