Carri12 skrev 2014-10-10 08:34:02 följande:
Hej på er. Nu har jag smygläst här i flera dagar utan att våga skriva upp mig, men nu är det dags! Jag är en testknarkare av rang o testade positivt i tisdags på BIM -4, jättesvagt! Har en dotter född aug 2012 och ett supertidigt missfall bakom mig. Nojjar som en galning, men försöker ta dagarna som de kommer, har försökt i 7 månader och är jätteglad för plusset, måtte det hålla hela vägen!
Jag har ännu inga symtom. Liite olustig/illamående på kvällarna kanske, men kan lika gärna vara påhittat
Hade problem med foglossning i förra graviditeten och är orolig för att den ska komma igen och kanske tidigare den här gången. Någon som har erfarenhet? Jag gick dessutom upp ca 23 kg förra gången o vill verkligen inte göra det igen! Det var alldeles för jobbigt för kroppen!
Håller tummarna för er allihop!
Vill någon lägga till mig i listan? BF 20/6, andra barnet, Skåne
Kram!
Grattis till plusset! :)
Ang. foglossningen så började jag få problem runt v 18 med första. Blev sjukskriven från arbetet på heltid i v 20. Arbetade i butik.
Med andra (det skiljer ca två år) fick jag problem redan i v 11. MEN jag har faktiskt träffat de som haft stora problem första gången men inte känt något alls med tvåan, så du behöver ju inte gå och gräva ner dig redan nu. ;) Hade du samlat på dig mycket vatten eller hade du "ätit upp dig"? Vattnet kan man ju inte göra så mycket åt men det är klart att extra tyngd gör foglossningen ännu jobbigare.