-
Min dotter (2,5 år) har en kompis på förskolan som just fått en lillasyster. Så hon har sagt att hon också vill ha det, även innan jag blev gravid. Fast först ville hon ha en lillebror. Sen har jag mått ganska dåligt (illamående även om jag inte kräkts och ingen ork) så hon vet om att det är en bebis i magen (är rätt svullen med) och har även sagt det högt på vår närmsta mataffär :ppinglon skrev 2014-10-26 15:11:39 följande:Det var ju roligt att höra att ni är tajta idag :) hon sköter sina dockor och pratar jätte mycket om bebisar och mammor med stora magar. Så hon längtar nog efter ett syskon tror jag, men ännu vet hon inget :)
-
Vi tog inte reda på kön innan sist men den här gången vill jag veta. Maken verkar ok med det med även om han inte tycker det är viktigt att veta innan. Men jag vill kunna förbereda vår dotter då hon enbart pratar om lillasyster ifall det nu är en lillebror i magen. Kläder och prylar har vi redan massor av, som är i alla möjliga färger så det är inte därför ;) lite lättare med namn med även om vi inte kommer bestämma något förrän bebis är ute. Sist hade vi inte ett enda pojknamn så det var tur att det blev en tjej :)
-
Förra graviditeten var maken med på ett par mvc-möten plus ul och lär bli samma sen här gången. Men om han ska med får jag inte boka tid kl 7 på morgonen :) i så fall måste vi ha barnvakt.
-
Just min tanke. Vi har erbjudit allt till vår dotter, inte bara 'tjejiga' saker och kläder.Alvolina skrev 2014-10-28 07:23:02 följande:
Även om man vet könet så finns det väl inget som hindrar att man håller sig neutral? Om man nu har den åsikten så tror jag inte att man kommer gå bananas på spets och klänningar bara för att det visar sig vara en tjej :)
En egen åsikt får de oftast runt 2-3 års åldern. Fram tills dess är det ju mamma och pappa, syskon, vänner och förskola som sätter normerna.
Än så länge får vi välja rätt mycket men hennes egna vilja blir bara större och större :)
Vi har tänkt lite på namn med och tycker det vore roligt med ett namn på K för då får vi följden I J K L på våra namn. Men vi hittar inga som känns bra på K. Så vi får se vad det kan tänkas bli :) -
Fick gå hem tidigt från jobbet idag då det började flimra för ögonen och handen domnade bort. Kände mig yr också. Har åkt på migrän två gånger tidigare i mitt liv och har börjat likadant, med synrubbningar och domningar. Tog alvedon och hoppades att det skulle hjälpa men det gjorde det knappt. Maken fick hämta dottern på förskolan och jag har legat i sängen sen jag kom hem. Med gardinerna fördragna och mobilen har jag på lägsta ljusstyrkan. Bläääää...
-
Jag försöker ;) har inte orkat de senaste veckorna. Var lite enklare att komma iväg förra graviditeten men nu kommer mannen hem från jobbet kring 19. Vill inte lämna dotter på barnpassning direkt efter fsk, känns fel. Men ska försöka. Var rätt skönt sist minns jag. Gick på pilates till v30-nånting och körde ett rätt tufft zumba-pass ännu senare. Undvek hoppen bara. Tyvärr skadade jag foten i våras så törs inte riktigt köra zumba, aerobics och sånt. Tog flera månader innan det blev bra igen.Pyret 85 skrev 2014-10-30 07:06:37 följande:
Tränar ni andra? har ni fortsatt som vanligt eller har ni dragit ner på det? Jag tränar 3-4 gånger i veckan och har tänkt fortsätta med det så länge det går. Tränar sh'bam (dans) och bodybalance (blandning av yoga, tai chi och pilates).
-
Tog inte sist och kommer antagligen inte göra det den här gången heller. Tänker som så att om jag inte fått det på 25 år så borde jag inte få det nu heller...Iida01 skrev 2014-11-05 16:09:32 följande:
Hur har ni tänkt att göra med influensa vaccin?
Kommer ni ta det eller avstå?
-
FruGnu: Jag är också extra törstig. Läste att det var vanligt nu (är i v11). Men skönt att vi är flera :)
Min favorit'mat' just nu är typ ciabatta som jag skär i skivor och doppar i Philadelphia... Mycket ska det vara. Hälsosamt? Kanske inte men bättre än inget :p -
Dosa på magen? Du menar som de gör med vanligt ul? I så fall gjorde jag ett sånt i v9 (8+3)brallanmallan skrev 2014-11-13 09:47:16 följande:
Bokade in ett ultraljud innan RUL, kommer vara i vecka 13+5. Spännande! Kommer göra med "dosa på magen", är ni många som gjort det?
-
Har kvar bolan från när jag väntade dottern. En vit med ringar. Köpte en kedja med så jag kan justera höjden ordentligt :) vet inte om den hade någon effekt men den är fin i alla fall :)Mla skrev 2014-11-13 09:33:42 följande:
Och förresten så måste jag berätta att jag köpt en gravid bola! :D
Som jag längtar på att ta på mig..