• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ponera att du har stökiga grannar hur löser du det?
  • Anonym (Flytt)

    Du skulle haft alternativet "flyttar" som svar! Efter 7 år i getton med störiga grannar-en bedrev verkstad hela nätterna...- fick jag nog och flyttade till ett litet samhälle i ett litet hyreshus där ingen störde. Numer bor jag på landet för all framtid där de enda som ö.h.t kan störa är kossorna som muar!

  • Anonym (blir galen snart)

    Jag är / har aldrig varit en störande granne, jag är en "osynlig" granne. Jag är tyst och skötsam, håller mina bokade tider och städar efter mig i tvättstugan, stänger min ytterdörr tyst, spelar aldrig musik och har tv:n på låg ljudnivå. När jag rör mig i lägenheten går jag inte med hälarna och stänger skåpluckor och garderobsdörrar försiktigt. Jag hälsar alltid när jag möter en granne i trappan utan att vara påträngande. När jag slänger sopor i sopnedkastet hamnar inte hälften utanför som det gör för vissa andra i huset.....

    Att vara en sådan skötsam person och ha störande grannar är väldigt irriterande. Ibland undrar jag varför jag visar sådan hänsyn som jag gör.....

  • Mika86

    Röstade på att jag knackade på.
    Först knackade gubben på o bad de sänka musiken (inflyttningsfest mellan kl 22 o 01 en onsdagnatt) hjälpte inte så jag tröttnade o gick in med vår rasistiska hund som morrade på de o då stängde de av.
    Gången efter knackade vi med på men funkade inte, sen blev det störningsjouren, de åkte ut säkert 7-10 gånger under ett par månader men hyresvärden brydde sig inte alls

  • Anonym (geranne)
    Anonym (blir galen snart) skrev 2014-09-22 15:24:13 följande:
    Jag är / har aldrig varit en störande granne, jag är en "osynlig" granne. Jag är tyst och skötsam, håller mina bokade tider och städar efter mig i tvättstugan, stänger min ytterdörr tyst, spelar aldrig musik och har tv:n på låg ljudnivå. När jag rör mig i lägenheten går jag inte med hälarna och stänger skåpluckor och garderobsdörrar försiktigt. Jag hälsar alltid när jag möter en granne i trappan utan att vara påträngande. När jag slänger sopor i sopnedkastet hamnar inte hälften utanför som det gör för vissa andra i huset.....

    Att vara en sådan skötsam person och ha störande grannar är väldigt irriterande. Ibland undrar jag varför jag visar sådan hänsyn som jag gör.....
    Jag är precis likadan som du, men har grannar som inte visar hänsyn. Har grannar ovanför mig som snickrar och spikar eller vad det gör 7 dagar i veckan. På helgen börjar det tidigt på morgonen. Hyresvärden har varit i kontakt med dem, men dem bara fortsätter. Har inte en enda granne som visar hänsyn i nåt du skrev i din länk. Det finns inte hänsynstagande hos folk mer.
  • Anonym (Geronimo)

    Annat - orkar inte bry mig om grannar som festar. Tycker själv att grannar som gnäller mest bara är jobbiga

  • Anonym (Ensam mamma)

    Jag ringer störningsjouren! Jag vågar inte ringa på hos grannarna eftersom man vet aldrig vad som händer. 

  • molly50

    Ringde störningsjouren några gånger då jag hade störande grannar som spelade hög musik mitt i natten mitt i veckan.
    Detta efter att själv ha provat att ringa på utan att grannen öppnade.
    Grannen flyttade till slut och det blev lugnare.
    Det fanns andra störande grannar också. Där hjälpte dock ingenting och till slut så flyttade jag.
    Numer så bor jag i ett lugnt villaområde med bra grannar och trivs bra.


    Mattias och Hannah.
  • Anonym (ida)

    Jag ringer från och med nu alltid störningsjouren eller polisen. Att vi prata med om finns inte på kartan. Sist det hände så förlorade min sambo 8 tänder :(

  • Dina08

    Ringer på och säger ifrån (om de öppnar). I allvarligare fall kontaktar jag br-styrelsen som får varna dem. Vi har tyvärr ingen störningsjour och polisen känns lite overkill om det inte samtidigt begås lagbrott (stjäls, misshandlas, knarkas etc).

  • EnAnonumius

    Knackar alltid på först och ber artigt att de skall sänka..

    Hjälper inte detta så ringer jag störningsjouren..

    Minns vid ett tillfälle, en vanlig tisdag, (den grannen är vräkt), en granne som spleade så jäkla högt, han började 23:00 på kvällen, att det vibreade i mitt fönstebräda så jag fick ställa ned blomkrukorna på golvet..
    Gick upp och, fick både banka och sparka på dörren för han hörde inte ringklockan, sa till honom att han får sänka. Han sänkte.. Sedan gick det en 10minuter så var den uppe i samma höga volym igen. Vid  kl 3 på natten, så ringde jag störningsjouren och de kom, de fick också ställa sig och banka och sparka hårt på dörren för att han skulle öppna.
    Han sänkte och 20 minuter senare var han igång igen.. Ringde störningsjouren igen och de bankade och sparkade en andra gång kl var då 4 på natten. De sa till mig att händer det en gång till så skulle jag ringa polisen i stället. Vilket det blev så med polisen kom vid 5 tiden och han fattade till slut att han hade gått för långt. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (blir galen snart)
    EnAnonumius skrev 2014-09-23 14:08:12 följande:
    Knackar alltid på först och ber artigt att de skall sänka..

    Hjälper inte detta så ringer jag störningsjouren..

    Minns vid ett tillfälle, en vanlig tisdag, (den grannen är vräkt), en granne som spleade så jäkla högt, han började 23:00 på kvällen, att det vibreade i mitt fönstebräda så jag fick ställa ned blomkrukorna på golvet..
    Gick upp och, fick både banka och sparka på dörren för han hörde inte ringklockan, sa till honom att han får sänka. Han sänkte.. Sedan gick det en 10minuter så var den uppe i samma höga volym igen. Vid  kl 3 på natten, så ringde jag störningsjouren och de kom, de fick också ställa sig och banka och sparka hårt på dörren för att han skulle öppna.
    Han sänkte och 20 minuter senare var han igång igen.. Ringde störningsjouren igen och de bankade och sparkade en andra gång kl var då 4 på natten. De sa till mig att händer det en gång till så skulle jag ringa polisen i stället. Vilket det blev så med polisen kom vid 5 tiden och han fattade till slut att han hade gått för långt. 
    Hände det här en gång, att han spelade på det sättet för att bli vräkt?
  • Rosebud

    Försökte förklara begreppet och innebörden i störningsjouren för en
    fransman. Efter några rundor begrep han vad det innebar men kunde
    inte förstå hur nåt sånt kan finnas.

    Mina grannar undertill har höglutt sex lite då och då men det är väl
    sånt man får stå ut med om man bor i lägenhet. På samma plan är 
    det rallyn av allehanda slag i den stora femrummaren som bebos av
    lika många barn och deras föräldrar. Dessutom har barnen ganska 
    ofta kompisar med hem för att spela playstation leka sickenblås
    eller vad de nu gör. 

    Det tutar och larmar både nu och då men det skulle aldrig falla mig in
    att ringa störningsjouren. Några grannar som får för sig att spela högt på stereoanläggningen mitt i natten har jag inte. Där bor heller inga 
    drägg i vanlig bemärkelse som blir högljudda och våldsamma vid
    meningskiljaktigheter. 

  • EnAnonumius
    Anonym (blir galen snart) skrev 2014-09-23 14:35:22 följande:
    Hände det här en gång, att han spelade på det sättet för att bli vräkt?
    Oj såg att jag var otydlig.

    Nej han fick tre varningar samma natt för att han störde.
    Det tillsammans med att han misskött hyresbetalningen och även varit hotfull mot andra grannar (utan egentlig anledning, men ej mot mig konstigt nog) var den samlade orsaken till hans vräkning. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Ponera att du har stökiga grannar hur löser du det?