Umgängessabotage??
Jag har ensam vårdnad och vi har inget fastställt umgänge, kan han anmäla mig för umgängessabotage om jag gör som barnet vill och inte upprättar några tider med honom??
Barnet är 10+
Jag har ensam vårdnad och vi har inget fastställt umgänge, kan han anmäla mig för umgängessabotage om jag gör som barnet vill och inte upprättar några tider med honom??
Barnet är 10+
Barnet är 10+
Vad tänkte du vinna på det? Att ungen förlorar kontakt med pappa, hans familj o hela släkten på hans sida eller?
Vad tänkte du vinna på det? Att ungen förlorar kontakt med pappa, hans familj o hela släkten på hans sida eller?
Vad jag har att vinna på det är förhoppningsvis ett mer harmoniskt barn som slipper att må dåligt över att vistas med folk som snackar skit om mamman och som bara vill hem när hen är hos pappan. Pappan har heller ingen förståelse för att hen börjar bli stor och inte vill missa saker med sina kompisar utan så fort det blir tal om att hen inte vi åka blir pappan förbannad, skyller på mig och tror inte på att hen hellre kan vilja göra andra saker. Han hotar med att kontakta myndigheter men vad kan dom egentligen göra, är inte umgänget till för barnet och om denne i sin tur inte vill så kan det väl inte tvingas fram någonting eller har jag missuppfattat allt?
Ja, du har missuppfattat. En tvingande dom om umgänge kan hända.
Tack för svar.
Frågan kvarstår dock hur vi ska göra med nästa umgängestillfälle som vi preliminärt satt till helgen som pappan är helt inställd på men som barnet inte vill åka på?
Ja, du har missuppfattat. En tvingande dom om umgänge kan hända.
Tack för svar.
Frågan kvarstår dock hur vi ska göra med nästa umgängestillfälle som vi preliminärt satt till helgen som pappan är helt inställd på men som barnet inte vill åka på?
Tack för svar.