Försöker minnas vad mina vägt vid 6 månader, de har inte varit så stora någon av dem men nu känns siffrorna långt borta.
Han som är minst vet jag vägde 6.8 kg när han var inlagd för magsjuka vid 10 månader. Jag vet också att han vägde 7.1 kg och var 69 cm vid 1 år. Jag är osäker på om han kan ha vägt så mycket som 6.3 kg vid 6 månader. Tror inte det.
Om jag inte minns helt galet vägde min näst minsta 6.2 kg vid 6 månader, det låter rimligt :) Henne har ingen någonsin sagt något om, hon följer sin kurva rätt ok även om hon nu ff är en rätt liten och nätt 10-åring.
Minsta var iaf 2.5 kg när han föddes och 45 cm lång (ej prematur, född 39+4) och följde sin kurva bra i 4 månader. Sen började han sjunka och sjunka och sjunka så vid 1.5 år var han långt under hela kurvsystemet på vikten. Längden har han hållit rätt bra hela tiden på -2 kurvan.
Han lyckades som regel hålla den nivån han var på när han var frisk men tappade alltid sjuk och tog aldrig igen. Inte föränn närmare 2 år började han ta igen lite för då blev han sjuk mycket mer sällan i kombination med att barn i den åldern inte förväntas växa så rackarns fort länge.
Nu är han 6.5 år, väger väl som en rätt normal 4-åring (15 kg) och är 110 cm lång. Det är nog eg också som en rätt normal 4-åring :) Men man har aldrig hittat något fel på honom fast man tagit ett antal prover och vi fått göra utredning hos dietist för att se att han får i sig allt han ska.