• amia01

Hur mycket har du lånat?

En lite nyfiken fråga, hur mycket har du lånat?
    Berätta gärna lite om till vad och varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-25 14:17
    Förtydligande: Konsumtionslån = bilar, resor, elektronik, renovering, möbler, maskiner, mm
    Studielån har jag inte med, men skriv gärna om det också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket har du lånat?
  • Anonym (CSN)

Vad är konsumtionslån? Jag svarade 100-300k för jag har 200 hos CSN. Inget annat.

• amia01

Följdfråga: Ni som enbart har bostadslån, har ni finansierat renoveringar eller annan konsumtion med bolånet? Hur högt belånade är ni relativt marknadsvärdet?

• Scratt

Vi har 2 bilar och en renovering inbakat i huslånet, huset är belånat till ca 75%

• Gladhannapanna
    amia01 skrev 2014-09-25 14:19:25 följande:

Följdfråga: Ni som enbart har bostadslån, har ni finansierat renoveringar eller annan konsumtion med bolånet? Hur högt belånade är ni relativt marknadsvärdet?

Vi har renoverat och köpt bil som är inlagt i huslånet, huset är belånat till ca 2/3 av marknadsvärdet
  • Fia 28
    amia01 skrev 2014-09-25 14:19:25 följande:

Radhuset är bara 10 år gammalt, så inga renoveringar behövs. Annan konsumption tas från sparkontot.
  • Chrysabelle

Jag kan inte svara, jag har både bolån och csnlån.

• Anonym (lägenhet + fritidshus)

Vi har bolån. Vår första gemensamma lägenhet ökade rejält i värde under tiden vi bodde där och då lånade vi upp med lägenheten som säkerhet för att köpa ett fritidshus. Därefter har vi flyttat två gånger, och har nu en belåningsgrad på vår nuvarande lägenhet på strax under 70% (baserat på lägenhetens marknadsvärde - skulle man lägga till värdet på fritidshuset också skulle belåningsgraden bli ca 60% totalt).

• Kjell2

Bara bostadslån, belåninggrad på ca 30%. Renoveringar och investeringar har vi hittills tagit av annat kapital men kan bli tal om höjning av lånet i framtiden vid behov. Beror lite på hur kapitalmarknaden ser ut.

• Bunny on speed

Har bolån och CSN. Belånat ca 50%. Renovering betalas från sparande.

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Hur mycket har du lånat?