Inlägg från: Anonym (Lite ledsen men ändå inte...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite ledsen men ändå inte...)

Blev livet som du tänkt dig?

Sitter här. Men ändå, är det här mitt liv nu? Har en snäll, snygg man. Fint hem. Fin bil. Två barn. Känns ändå inte som livet blev som jag drömde om. Ena barnet ha adhd, glutenallergiker, den andra född med ett handikapp. Älskar dem mest av allt i mitt liv. Missnöjd med hemmet, för litet men ok för nu. Ekonomin är ok, men kunde vara bättre. Tröstshoppar ibland. Äter för gott och dricker för gott ibland. Fast jobb. Ekorrhjul? Ska jag vara nöjd? Vad drömde ni om, vad har ni fått? Blev det bättre? Sämre?

• Svar på tråden Blev livet som du tänkt dig?
    Anonym (Ia) skrev 2014-09-26 22:36:46 följande:

Nej det blev det inte! Jag önskade mig ett innehållsrikt liv och det här jag fått. Men det här varit alldeles för stora kontraster. Visst här jag haft lyckliga och fina stunder men tyvärr också tvingats uppleva allt för stor bottenlös sorg och smärta.

Varit utsatt för incest, byggde upp mitt liv, blev misshandlad, träffade mitt livs stora kärlek, utbildade mig på universitet, fick en dotter, dottern omkom när vårt hus brann ner, maken fick en hjärnblödning (och dog en månad senare). Blev arbetslös, blev hemlös, fick jobb, flyttade till Stockholm och byggde under fem år upp en fasad som nu är mitt liv. Bor i dyr bostad på Östermalm och har dyra kläder, men själen är söndertrasad för alltid!

Vad sorgligt... En stor kram. Livet är inte alltid som man tänkt sig. Kan man komma över en sorg som du har? En eloge att du inte hamnat i destruktivt leverne iallafall...
    Masken84 skrev 2014-09-25 22:35:12 följande:

Jag lever mitt dröm liv. 2 barn en son och en dotter en underbar sambo. Vi har en ok ekonomi men visst kunde den vara bättre men pengar är inte allt.

När jag var yngre så önskade jag mig en snäll kille check! 2 barn check! Jobb som jag trivs med check! Förälskad check!

Att vara missnöjd över huset, jobbet mm går att ordna. Vad är det mer du är missnöjd med?

Grattis, du lever nog drömmen jag hade...
Svar på tråden Blev livet som du tänkt dig?