Inlägg från: Anonym (Ensam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam)

Blev livet som du tänkt dig?

Anonym (Ia) skrev 2014-09-26 22:36:46 följande:

Nej det blev det inte! Jag önskade mig ett innehållsrikt liv och det här jag fått. Men det här varit alldeles för stora kontraster. Visst här jag haft lyckliga och fina stunder men tyvärr också tvingats uppleva allt för stor bottenlös sorg och smärta.

Varit utsatt för incest, byggde upp mitt liv, blev misshandlad, träffade mitt livs stora kärlek, utbildade mig på universitet, fick en dotter, dottern omkom när vårt hus brann ner, maken fick en hjärnblödning (och dog en månad senare). Blev arbetslös, blev hemlös, fick jobb, flyttade till Stockholm och byggde under fem år upp en fasad som nu är mitt liv. Bor i dyr bostad på Östermalm och har dyra kläder, men själen är söndertrasad för alltid!

Jag sitter helt ärligt med gråten i halsen när jag läser din berättelse. Känner så väl igen det du nämner om alltför stora kontraster i livet. Det tar på en mer än någon egentligen kan förstå och visst är det då lätt att man iklär sig en mask som egentligen ingen får se igenom. Skulle vilja ge dig en kram..
  • Anonym (Ensam)

Nja, jag vet inte riktigt. Har väl trots att jag är en bra bit över 30 inte riktigt planerat så långt, troligen har det att göra med att jag kommer från ett dysfunktionellt hem med alkoholproblem och misshandel. Ingen kontakt med familjen öht idagsläget och ser inte att jag heller kommer att få det. Mitt liv har hittills bestått av förluster och misslyckade projekt och halvfärdiga, nu övergivna, drömmar. Försöker sakteliga bygga upp en ny fungerande men har precis börjat och kan bara hoppas att det går rätt denna gång. Nu har jag åtminstone ett arbete att gå till, alltid något. Men ensamheten och tomheten i själen tar nog tid på sig att läka. Hyser dock ett hopp.

• Anonym (Ensam)
    Anonym (Intressant!) skrev 2014-09-28 13:10:34 följande:
    Bravo!

Sånt är inte lätt!
    Tack! Nej, det är inte så lätt men det underlättar med goda, ärliga människor runt sig och att jag är så säker på att mitt beslut är rätt så lever efter det nu.
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Missnöjd) skrev 2014-09-28 07:49:15 följande:

Nej Finns inte mycket att va nöjd över , verkar ju inte bli bättre heller mest en massa förluster uppofringar men inget annat .. Nej Nu får man ta dagen som den kommer det finns i get nöje i det heller.

Vad har hänt dig om man ödmjukt får fråga? 
Svar på tråden Blev livet som du tänkt dig?