halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??
Halv naken kvinna? Hur är del med hela nakna kvinnor då?
Halv naken kvinna? Hur är del med hela nakna kvinnor då?
Ja Ts, det är intressant. Att friheten sitter i mitt klädval. Kära läsare, jag är fri. Fri att välja vad jag vill bära på min kropp, kanske jag inte gör samma val som dig , men det betyder inte att jag är mindre fri.
Jag klär mig för min egen skull för jag vill följa Allahs vilja. Det är min tolkning av min religion. En religion jag valt att följa , en religion som jag anser ger mig frihet.
Jag har varit otäckt tidigare i mitt liv, fått både visslingar, snuskiga saker viskade i mitt öra, tafsad på och kommenterar för mitt utseende så länge jag kan minnas.
Kom inte och säg att den kvinna som bär stilettklackar, smetar ner sitt ansikte med smink , opererar brösten , botoxar sitt ansikte eller klär sig i kortkort och urringat så brösten hoppar ut gör det för hennes skull! Skulle hon vara fri menar ni?
Vad är egentligen frihet för er?
Jag märker att när jag började med slöja och täckande kläder började folk lyssna på mig och ta mig seriöst ,slutade komma med sexuella anspelningar, jag fick uppskattning för saker jag gjort och hur jag är som person istället för hur jag såg ut .
Det sista jag vill kommentera är att detta är mitt val- min frihet.
Du överdriver. Jag har också fått kommentarer om mitt utseende, det har nog alla kvinnor, men inte så ofta så att vi bara sett en lösning och klä oss täckande. Du tar också i så att du spricker i beskrivningen av stilettklackar, kortkort, urringat och smink. Hur många kvinnor klär sig så om de inte ska gå på fest eller maskerad. Nej, du. Lösningen i att få frihet är inte att dölja sig. Frihet är att bli lyssnad på utan att behöva dölja sig. Jag klär mig i "vanliga" kläder (kjol, skjorta, kavaj, jeans osv) och så ser de flesta kvinnorna ut i Sverige och därför kan man inte ställa denna klädsel mot burka/niqab/slöja. Jag läste om en tjej som konverterat till islam. Hon tyckte att det var frihet att slippa sminka sig för det syntes ju inte bakom slöjan. Det är inte frihet! Frihet är att strunta i att sminka sig och visa upp sitt osminkade ansikte till full beskådan! Om en man inte kan lyssna på mig och ta mig på allvar bara för att jag har läppstift har han problem.