Inlägg från: Anonym (Dubbelmoral) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dubbelmoral)

halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??

Anonym (Spak) skrev 2014-09-26 19:53:16 följande:

Halv naken kvinna? Hur är del med hela nakna kvinnor då?

De är oxå "fria" vi ser på tv, kvinnor som dansar i klistermärken på bröstvårtorna..
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Centurione skrev 2014-09-26 19:56:06 följande:

För det första så sympatiserar jag inte med kvinnor som klär sig slampigt på allmän plats. Så vet du det!

När det gäller burka- eller niqab-bärande kvinnor i Väst (jag lägger mig inte i hur de klär sig i sina egna länder), så finns det flera problem.

1. En omtanke om kvinnan själv. VILL hon verkligen detta, eller är hon tvingad av sin make, far eller bror..?

2. Att det blir svårare för henne att få arbete, eftersom väldigt många arbetsgivare inte skulle anställa någon som var klädd så extremt. Detta gör att det svenska samhället måste försörja henne i stället - och det är inte rätt i en tid när neddragningarna står som spön i backen, och många av våra egna inte får den vård och omsorg de behöver

3. Den extrema klädseln isolerar kvinnan i sin egen grupp. Det blir svårare för henne att ses som svensk, steget för svenskar att ta kontakt med henne blir mycket längre... på så sätt får vi en skarp segregering, som är skadlig i ett samhälle. Vi behöver känna oss som ETT folk.

Visst finns det fall där vissa tvingas, men det finns otroligt många som väljer att gå klädda så själva oxå, har sett det sj med folk man känner. Jag förstår hur du tänker, men hur ska man göra då, det är inte hennes fel att hon blir en som lever på bidrag för att ingen vill anställa henne. Trots att hon behärskar språket, och har utbildningen, en arbetsgivare anställer den han vill, hon kan ju bara söka och hoppas på det bästa!
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Anonym (Ko) skrev 2014-09-26 19:59:23 följande:
    Du missförstår, vi raljerar över särskrivningen smile1.gif
    Vad är familje liv utan deras personliga svenska lärare.
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Anonym (Tja...) skrev 2014-09-26 20:25:11 följande:

Undrar hur många som verkligen gör det 100% frivilligt? När det gäller barn är det då inte det och här i Sverige förfasas jag över småflickor som tvingas bära heltäckande kläder och sjal! Det borde förbjudas faktiskt!

Tråden handlar inte om vad som ska förbjudas, utan min fråga är varför är det en sån dubbel moral. Man påstår ju att när kvinnan är lättklädd är det hennes kropp hon får göra vad hon vill, men är hon täckt så är det inte hennes kropp längre någon MÅSTE ha tvingat henne. varför inte låta alla gå klädda som de vill! Ju mer man ger det uppmärksamhet desto mer dras folk till det, hur många svenskar har inte konverterat till islam tex, när en sak är så omtalad blir man nyfiken.
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Hockeyfrissa skrev 2014-09-26 20:52:09 följande:
    Man är mindre kompetent som man tror på en gubbe i himlen och draperar sig i lakan. 
    Okeej, det är din åsikt, hoppas att du har rätt i din tro då.
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Haskel skrev 2014-09-26 21:31:31 följande:
    Egentligen finns det väl absolut inget som hindrar. Enbart där särskilda skyddskläder krävs.

Men ett vanligt kontorsjobb, kan skötas lika bra naken som i burka.

Det enda som sätter stopp, är vår egen moral och etik.

Mycket av vår svenska moral och etik är väldigt gammal, och har även den ibland religiösa grunder.
    Vi svenska är inte så fria och självtänkande som vi ibland inbillar oss.
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Anonym (Hanan) skrev 2014-09-26 21:50:59 följande:

Men låt folk göra som dom vill. Låt folk klä sina barn hur dom vill. Om någon är förtryckt så är det väl den vuxna kvinnan som klär sig halvnaket för att få uppmärksamhet.

Jag håller med, att den så kallade "fria" kvinnan är den förtryckta för att hon MÅSTE vara som alla andra, median bestämmer hur hon ska gå klädd!! Sorgligt tycker jag. Rihanna går klädd i klistermärke på tuttarna, nu ska alla gå runt med enbart klistermärke på tuttarna, ciara rakar halva huvudet så ska alla flickor raka halva huvudet, snacka om förtryckt. Britney går runt o visar sin mutta, så ska alla vilja göra det. om man är fri att vara naken varför skulle man då inte få vara fri att gå täckt! Jag tycker att man ska låta alla göra som man vill, och främst vara rättvis i sitt dömande!
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Rikard skrev 2014-09-29 07:16:03 följande:
    Skillnaden ligger inte i om en människa är halv, eller naken eller täckt. Det handlar om hen är det av egen fri vilja eller för att någon annan säger att hen ska vara det.

De flesta människor är rejält täckta utomhus på vintern utan att det handlar om ofrihet. Men om en världslig eller religiös lag säger att man ska klä sig på ett visst sätt handlar det inte längre om frivillighet.
    Det klart det är fritt. Det fria är att du väljer själv att följa religionen. antingen så gör du det eller så gör du inte det! alltså är du fri att göra som du vill.
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Rikard skrev 2014-09-29 20:00:11 följande:
    Och där visade du vilken vidrig religion islam är!

Hur fan kan man vara så omänsklig att jämföra spionage med att inte tro på gudar?

INGET straff för att lämna en religion är det enda humana alternativet.
    ALLA straff för att lämna en religion, hur milda än straffen är, är barbari.

Återigen har en muslim visat hur viktigt det är att bekämpa islam!

För övrigt anser jag att alla dödsstraff är fel.
    Jag är nämligen betydligt godare än vad din gud är.
    Du är godare än min Gud? okeej dåsa case closed! du har sagt ditt auf wiedersen!!
Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??