Inlägg från: Anonym (Tja...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tja...)

halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??

Undrar hur många som verkligen gör det 100% frivilligt? När det gäller barn är det då inte det och här i Sverige förfasas jag över småflickor som tvingas bära heltäckande kläder och sjal! Det borde förbjudas faktiskt!

• Anonym (Tja...)
    Centurione skrev 2014-09-26 20:34:18 följande:
    Ja, min grannfrus (från Somalia) dotter är endast cirka 20 månader gammal, och hon har redan en hellång svart klädnad inklusive sjal. Klädnaden är snäv i kjolen och långärmad (även när det var hett i somras hade flickan denna klädnad) med strassdekorationer på underarmarna. I och för sig rätt fint - men det är ju SYND om ungen! Hon kan inte springa och leka och klättra som sina bröder, i den hellånga smala klädnaden! Hon kommer att få eftersatt motorisk utveckling!

Ja,det vore ju för hemskt om hon skulle förföra nån genom att vara klädd som en normal unge!! *spyr på fenomenet snart*
  • Anonym (Tja...)
    Centurione skrev 2014-09-26 20:40:03 följande:
    Ja, jag kan TILL VISS DEL förstå att man klär på sina döttrar ordentligt från dess att brösten och höfterna börjat sträva utåt och väcka uppmärksamhet från pojkar. Men ett småbarn, som knappt har lärt sig gå..? Spöke Klart det finns pedofiler, men en sådan liten unge måste man ju ÄNDÅ vakta varje sekund - så klädedräkten borde vara försumbar i sammanhanget.

Men det är väl en himmelsvid skillnad mot att klä en nästan bebis som en vuxen muslimsk kvinna eller se till att ens 14-åring inte går ut klädd som en hora?
  • Anonym (Tja...)
    Anonym (Dubbelmoral.) skrev 2014-09-26 20:43:30 följande:
    Fast det är hennes livs val, hennes religion, som hon inte kommer ge bort för att få ett jobb, det handlar inte om vad hon kan göra. Problemet är att samhället tror att man har mindre kompetens för ett jobb på grund av ens klädsel.
    För min del skiter jag i om hon är kompetent-går jag t.e.x  till en läkare vill jag inte sitta mitt emot ett "lakan" med hål för ögonen! Jag vill se hennes ansiktsuttryck och inte bara höra hennes ord. Dessutom,hur ska jag som kristen och Israelvän med Davidsstjärna veta att jag inte blir särbehandlad p.g.a hennes religion? Är man lakansklädd är man mer extrem och nej då betackar jag mig.
Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??