Inlägg från: Anonym (Frikyrka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frikyrka)

halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??

Baharna skrev 2014-09-28 06:06:23 följande:

Skrattar ihjäl mig åt vissa inlägg här! Har bott i Mellanöstern i tio år nu och här om något ställe är folk helt utseende och sexfixerade. Allt handlar om sex och utseende...oooh vad ofria de måste vara då. Och då talar jag även om kvinnor i slöja..folk har på sig hur mycket smink som helst, flirtar vilt och har på sig tighta abayor...
    JAg skiter i vilket men jag skrattar åt folk som tror att lösningen för allt är att bli muslim eller sitta och läxa upp andra om hur de ska klä sig och sen se ner på de som väljer att vara lättklädda. De mest fördomsfulla muslimer jag någonsin mött är faktiskt västerländska konvertiter. De vet och kan allt.

Här nere inser folk att vi är alla bara människor. Folk dricker, går till Starbucks (yes buhu they do) partar, ber, är otrogna (en jävla massa här både män och kvinnor), äter skiter, sover osv osv. I Europa sitter en massa konvertiter och tror att europerna behöver läxas upp. Jag har samma respekt för kvinnor i slöja som alla andra människor men det är bara fjanterier att tro att slöjan skyddar emot något. Det handlar mer om attityden som en del har när de tar på sig slöja men den attityden kan man likväl ha utan slöja.

Intressant. Vilket land bor du i?

Lite kul förresten: en väldigt sträng frikyrkopastor jag känner, har skickat sin dotter till Jordanien för att plugga på universitetet där. Han tror att det är en så TRYGG MILJÖ för att mellanösterns ungdomar - trots att de inte är kristna - håller mer på de värderingar som är viktiga för HONOM i kristendomen. (Alltså att man inte har sex före äktenskapet, att kvinnor klär sig och uppför sig anständigt o.s.v..) Kanske ska visa honom ditt inlägg??? Drömmer
Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??