• Baharna

halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??

Skrattar ihjäl mig åt vissa inlägg här! Har bott i Mellanöstern i tio år nu och här om något ställe är folk helt utseende och sexfixerade. Allt handlar om sex och utseende...oooh vad ofria de måste vara då. Och då talar jag även om kvinnor i slöja..folk har på sig hur mycket smink som helst, flirtar vilt och har på sig tighta abayor...
    JAg skiter i vilket men jag skrattar åt folk som tror att lösningen för allt är att bli muslim eller sitta och läxa upp andra om hur de ska klä sig och sen se ner på de som väljer att vara lättklädda. De mest fördomsfulla muslimer jag någonsin mött är faktiskt västerländska konvertiter. De vet och kan allt.

Här nere inser folk att vi är alla bara människor. Folk dricker, går till Starbucks (yes buhu they do) partar, ber, är otrogna (en jävla massa här både män och kvinnor), äter skiter, sover osv osv. I Europa sitter en massa konvertiter och tror att europerna behöver läxas upp. Jag har samma respekt för kvinnor i slöja som alla andra människor men det är bara fjanterier att tro att slöjan skyddar emot något. Det handlar mer om attityden som en del har när de tar på sig slöja men den attityden kan man likväl ha utan slöja.

• Baharna

Jag bor i Bahrain men har även bott i Saudi och Libanon. Bahrain är vidare ansett som horhuset i Persiska Viken. Hit kommer alla syndare i grannländerna under helgerna för att dricka och hitta prostituerade (vilket inte är svårt). Det är alltid packat med saudier här på helgerna.
    Visst finns iden om att unga tjejer (inte killar för det mesta) ska vara oskulder tills de gifter sig men här anses folk vara oskulder om de "bara" haft analsex så det kan ofta vara ett nöje som folk har i fall de vill anses vara "oskulder".

Går man till fester med till ex bara saudisk kvinnor är alla superlättklädda. En del har typ på sig sexiga underkläder och alla försöker bräcka de andra i hur sexiga de kan vara.
    Det finns massor med historier om kvinnor härnere som pressar män för sex. Säger till de att om du inte har sex med mig säger jag att du försökte ha sex med mig och då blir du anmäld (kanske utslängd om de kommer från ett annat land).

Sorry...lite off topic jag vet...tycker i alla fall inte synd om kvinnor generellt här. Trycket från kulturen och religionen tycker jag illa om men många män lider av det med. Alla känner sig tvungna att gifta sig tidigt osv men saker förändras sakta.

• Baharna

Svaret var ju visserligen till någon som frågade var jag nu bor om du inte förstod poängen med att jag skrev det.. Jag bodde i Saudi för  min man hade jobb där.

• Baharna

Sant...Islam kanske inte tvingar någon till något men ofta gör muslimer det. Många muslimer jag träffat vet inte så mycket om islam faktiskt. Jag har oftat rättat folk i diskussioner. Det är förresten en himla massa mobbning muslimska kvinnor emellan. Märker ofta att det är kvinnorna som pressar varandra mer än vad männen gör.

Muslimah..du frågar varför någons frihet sitter i kläderna...men det är ju precis samma sak som du säger själv. Din frihet sitter i att täcka dig.
    Låt folk klä sig som de vill. Täckta eller inte. Folk analyserar för mycket. På mitt jobb är nästan alla muslimska kvinnor täckta (förutom ansiktet) men alla indiska kvinnor är inte täckta men ingen diskuterar det för det är inte intressant. Vi skiter i vilket helt enkelt.

Vidare tycker jag att det vore bra om folk i Sverige visste att det finns olika versioner av islam och att den som ofta sprids i Sverige är en extrem saudisk version som inte accepteras av många i arabländerna. De hånar saudiernas tolkningar. När en svenska konverterar i Sverige går hon ofta till moskeer som sponsras av Saudi och som har imamer som är lärda enligt den läran...sen ger sig denna konvertit ut på nätet och diskuterar islam och helt klart får denne person islam att framstå som galet. Säger inte att trådstartaren eller muslimer i den här tråden följer denna versionen men det är VÄLDIGT vanligt i Sverige.

God morgon!

Svar på tråden halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??