halv naken kvinna, fri. täckt kvinna förtryckt ??
Halv naken kvinna? Hur är del med hela nakna kvinnor då?
Halv naken kvinna? Hur är del med hela nakna kvinnor då?
För det första så sympatiserar jag inte med kvinnor som klär sig slampigt på allmän plats. Så vet du det!
När det gäller burka- eller niqab-bärande kvinnor i Väst (jag lägger mig inte i hur de klär sig i sina egna länder), så finns det flera problem.
1. En omtanke om kvinnan själv. VILL hon verkligen detta, eller är hon tvingad av sin make, far eller bror..?
2. Att det blir svårare för henne att få arbete, eftersom väldigt många arbetsgivare inte skulle anställa någon som var klädd så extremt. Detta gör att det svenska samhället måste försörja henne i stället - och det är inte rätt i en tid när neddragningarna står som spön i backen, och många av våra egna inte får den vård och omsorg de behöver
3. Den extrema klädseln isolerar kvinnan i sin egen grupp. Det blir svårare för henne att ses som svensk, steget för svenskar att ta kontakt med henne blir mycket längre... på så sätt får vi en skarp segregering, som är skadlig i ett samhälle. Vi behöver känna oss som ETT folk.
Undrar hur många som verkligen gör det 100% frivilligt? När det gäller barn är det då inte det och här i Sverige förfasas jag över småflickor som tvingas bära heltäckande kläder och sjal! Det borde förbjudas faktiskt!
Men låt folk göra som dom vill. Låt folk klä sina barn hur dom vill. Om någon är förtryckt så är det väl den vuxna kvinnan som klär sig halvnaket för att få uppmärksamhet.