• Kejkej91

Berätta något kul om era katter.

Vill höra något kul om era katter, något speciellt som de gör :)

Kan börja med min, han är en norsk skogskatt/turkisk van.

- Han älskar att prata med mig, på morgonen när larmet ringer kommer han och jamar på mig och lägger sig sen under min haka medan vi snoozar i 15 minuter. 
    - Han tycker om att bada, när jag duschar blöter han gärna ner sig.
    - Han älskar förändringar, händer det något nytt eller köps in något nytt är han först och slickar och nosar.
    - Han älskar att slicka på påsar.........
    - Han ligger alltid på rygg med magen i vädret och sover.
    - Han sitter på sin rumpa i soffan bredvid mig.
    - Han fiskar i toaletten så fort jag glömmer locket.
    - Han älskar apportering av sina råttor, speciellt "disco råttan" som glittrar.

Han är lustig, rätt speciellt och väldigt omtyckt av alla som kommer på besök med sitt egna lilla sätt.

• Svar på tråden Berätta något kul om era katter.
  • fredsduvan

En katt jag hade för länge sen skulle jama en gång och så gäspade han samtidigt så det blev liksom en skrikjam

• Diamant

Jag hade två katter som låg och sov ihop i sängen, tätt intill varandra. 

Båda var i djup sömn då den äldre släppte en högljudd fis vilken skrämde den yngre katten så mycket att hon hoppade HÖGT upp i luften och började springa innan hon landat igen vilket gjorde att när hon väl landade och tassarna fick fäste så fastnade hon i en filt, ramlade ner på golvet i en hög, paniken gjorde att hon trasslade in sig ännu värre och det slutade med att hon lyckades springa iväg med filten över sig! 

Den äldre katten låg fortfarande kvar i sängen med en chockad blick typ "Vad i h-e hände?" 

Har aldrig skrattat så mycket! 

• Abbe83

Vi har 2 bondkatter som heter Nalle 10 år och Helga 7 år. 

• Abbe83

• Abbe83

• Petrol

Jag är tvungen att vattna katten. När jag vattnar blommorna med blomspruta så sätter han sig brevid och jamar argt tills jag sprutar några gånger i munnen på honom också och han lapar i sig så gott han kan. Han blir verkligen jättearg om jag glömmer bort det och kommer alltid när han hör att jag är vid blommorna:)

• Abbe83

Vet inte varför det blev så många inlägg. Försökte lägga in bilder på kissarna men funkade inte. 

• Strul83
    Diamant skrev 2014-10-07 13:40:42 följande:

Jag hade två katter som låg och sov ihop i sängen, tätt intill varandra. 

Båda var i djup sömn då den äldre släppte en högljudd fis vilken skrämde den yngre katten så mycket att hon hoppade HÖGT upp i luften och började springa innan hon landat igen vilket gjorde att när hon väl landade och tassarna fick fäste så fastnade hon i en filt, ramlade ner på golvet i en hög, paniken gjorde att hon trasslade in sig ännu värre och det slutade med att hon lyckades springa iväg med filten över sig! 

Den äldre katten låg fortfarande kvar i sängen med en chockad blick typ "Vad i h-e hände?" 

Har aldrig skrattat så mycket! 

Hahahahaha aahw..stackars katt SkrattandeFörvånad
  • Gulas

Min katt kommer alltid i full fart om man pysslar i köket. Han vet att blötmaten finns i kylskåpet så han hoppar alltid in och sätter sig där inne. Många gånger har jag inte sett att han har hoppat in så nästa gång jag öppnar så ligger han där inne, då får man plocka ut honom för han kommer inte ut självmant.

Han hatar duschen men ska alltid gå runt på det blöta golvet och dricka vattnet när man har duschat klart.

När man sitter vid datorn så hoppar han alltid upp på skrivbordet och ställer sig framför skärmen, då trycker man lätt på hans rygg så han lägger sig , då lägger han sig på rygg och skevar med benen så mkt det går, ser så himla roligt ut. Han stannar tills man går därifrån.

Finns mkt kul att berätta om min knäppkatt <3 älskar att höra historer om katters betende :D

• Marri93

Oh så kul tråd. Fnissar åt alla inlägg, älskar katter så djupt :D

Har själv 2 egna och en jourkatt.

Baghera är min 2 åriga kastrerade hane. Han är rädd för disktrasor. Han snor dem och gömmer dem, vakna med en i sängen en gång *fniss* han älskar pappers påsar och rör man en springer han och lägger sig i den, man får inte röra! Sen är hqn rädd för sjalar. De ramla ner från hatthyllan och sen dess är dem monster :'D

Sen Vixy min hon katt som fyllde 1 nu i oktober. Jag får inte lägga mig i säng eller soffa utan att hon ska komma. Hon pratar alltid på ett lustigt vis om man skäller på henne när hon gjort något dumt (som är sällan) menhon svarar som en trotsig tonåring :'D sen slickar hon alltid på min Datamus sladd, den är väl god :o

Jourkatten vi har åt ett katthem är den avundsjukaste katten ever. Klappar jag mina latter står hon och kärleksbiter mig haha! ^^

• Fral13

Jag har en kastrerad hona korsning norsk skogskatt och Siames. Hon är lite udda. 

* kommer på inkallning
    * "pussas" (trycker sin mun mot min mun) när man kommer hem
    * Svarar "mjaaa" "njeee" på olika frågor ex vill du ha mat? Mjaaa!!
    * Kunde snozza och stänga av min gamla telefons alarm. Otroligt dumt ibland :p
    * Slickar på skummet i bubbelbadet.... knas katt
    * när man går upp för trappan så älskar hon att gömma sig ovanför trappan och hoppa fram med framtassarna i vädret och jamandes i högan skyn. Skriker man till så blir hon lite extra glad. 
    * sladdar (bokstavligt talat) in i köket när man öppnar en påse med räkor.
    * Drottning över alla hundar. Ingen sätter sig på henne :p

• Fral13

glömde en av hennes specialiteter. Hon ÄLSKAR saker som blänker. Ex pincetten, mynt mm. Hon tar dom och rusar iväg i full fart och gömmer dom. :p

frågan är om hon är katt, hund eller skata???

• Kejkej91
    Fral13 skrev 2014-10-10 21:38:31 följande:

glömde en av hennes specialiteter. Hon ÄLSKAR saker som blänker. Ex pincetten, mynt mm. Hon tar dom och rusar iväg i full fart och gömmer dom. :p

frågan är om hon är katt, hund eller skata???

Haha åh vad fint!

Hon kanske är en blandning av alla 3 ;p 
  • Froststar

Har en stor kattkille som är lugnet personifierad. Och så har vi en hyperaktiv långhårig sak. När han blir för mycket så lägger den store en tass på hans huvud och trycker ner honom. När inte det funkar så lägger han sig på honom. Ser riktigt roligt ut.

Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
  • Indigo

Min honkatt säger "heeej" när man säger hej åt henne om man inte setts på en stund, t.ex om hon sovit. 

Min hankatt vill ha den lilla pappersremsan man tar bort från trosskyddsbaksidor. Han hör genom badrumsdörren om jag tar fram trosskyddspaketet, kommer rusande och sätter sig utanför toan som ett tänt ljus och vill att jag ska knyckla ihop pappret och knäppa iväg det så han får fånga.

Båda gillar att slicka på påsar, den ene föredrar papperspåsar och den andra plastpåsar.

Honkatten tvingar oss att skeda henne, man kommer inte undan.

Hon tycker också att hon ska få en belöningsgodsak varje gång jag tagit medicin, särskilt om det är en tablett ur en tryckförpackning. Betingad sedan sin egen p-pillertid, antar jag. Numera är hon kastrerad, men belöningsgodiset vill hon förstås ha i alla fall!

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Tigrie

Min katt älskar också att slicka på påsar.... En gång när jag kom hem så hade han tuggat hål i en påse och lyckats få den runt halsen. SOM TUR ÄR så hade han inte ätit upp nåt av den, och påsen satt så pass löst att det inte var nån fara för honom, men han såg allt lite chockad ut när jag kom hem! Då låg han och skämdes i soffan som en misslyckad superhjälte.
    Annars försöker jag skrämma honom från att slicka på påsarna... Det kan ju faktiskt hända ganska allvarliga saker om han börja tugga i sig dom...

Han dräglar när han spinner.

Han galopperar.

Han är galen i Magnum glass.

• Emile

Har en bondkatts hona på 6 år som heter Naminé. Hon kan sitta på kommando. Och hon brukar sno bröd genom att äta igenom plastpåse och allt! Vi har fått säkra brödet från henne genom och gömma det i mikron. 

Hon älskar även min stora gose filt som hon gärna snoozar i. Speciellt när jag har den runt mig. Dock går jag upp så hon måste hoppa ner så blir hon oftast sur och fräser åt mig innan hon går iväg med svansen i vädret. 

Sen har jag en liten bondkattshane på 3 år som heter Deni. Han gillar och smyga in på mitt rum klockan 3 på natten. (min dörr är kaputt så man kan bara peta på den så går den upp) Saken är ju bara den att han brukar öppna min dörr för att jag ska släppa ut han och OFTAST så sitter halva familjen i vardagsrummet bredvid när han gör det på dagtid. Men han ska prompt in till mig. 

Och ibland ska han bara in för att sova i min säng eller datastol. Syster min hitta han i min låda med alla min handkontroller i en gång. Hur han nu tyckte det var skönt ligga på förvånar mig en.....

Sen har familjen 3 till katter. Men dessa två är mina små knasbollar :) 

Svar på tråden Berätta något kul om era katter.