• summer88

BF Juni 2015 - Malmö med omnejd

En tråd för oss med BF Juni 2015 i Malmö med omnejd. 

Välkomna!

• Svar på tråden BF Juni 2015 - Malmö med omnejd
  • Lilindski
    Ulrika1982 skrev 2014-12-02 13:58:05 följande:

Hur går det, tjejer?

Än så länge fint! Har haft en väldans tur och klarat mig undan illamående med blotta förskräckelsen, däremot har jag fått väldigt ont av ligamentet/växande livmoder de senaste två veckorna, men med väldigt lite symptom i övrigt har jag varit jätteglad åt dessa trots smärtan Hoppas hoppas nu allt står rätt till, KUB imorgon kl 08.00 (hur ska jag kunna sova inatt??!!) Hur går det själv?
  • summer88
    Ulrika1982 skrev 2014-12-02 13:58:05 följande:

Hur går det, tjejer?

Med mig är det hur bra som helst. Har fått tillbaka energin efter några veckor med total energiförlust. Är i vecka 15 nu och efter ett KUB test med gott resultat känns det som att jag bara kan njuta nu. Har UL den 7 januari och längtar till vi får reda på om vi väntar en liten pojke eller flicka
  • Nelly88
    summer88 skrev 2014-12-02 14:47:27 följande:
    Med mig är det hur bra som helst. Har fått tillbaka energin efter några veckor med total energiförlust. Är i vecka 15 nu och efter ett KUB test med gott resultat känns det som att jag bara kan njuta nu. Har UL den 7 januari och längtar till vi får reda på om vi väntar en liten pojke eller flicka smile1.gif
    Här är också vecka 15 bästa hittills, piggare och nästan inget illamående (bara lite då o då). Skönt att kub gick bra! Vi har inte gjort kub men har rul 30/12, längtar som en galning!
  • skorstenen

Här är det oxå bra. Illamåendet avtog för några dagar sen. Nu har jag däremot fått foglossning.

Inte kul men bara att köra med stödbälte o röra sig som man ska.

Längtar till vårt KUB!

• Ulrika1982

Vad skönt att det går bra tjejer! Jag mår för det bästa bra, men får ordentliga dimpar vissa morgnar. Förvirrad/glömsk som tusan, och hormoner svallar

• Lilindski
    Lilindski skrev 2014-12-02 14:45:14 följande:
    Än så länge fint! Har haft en väldans tur och klarat mig undan illamående med blotta förskräckelsen, däremot har jag fått väldigt ont av ligamentet/växande livmoder de senaste två veckorna, men med väldigt lite symptom i övrigt har jag varit jätteglad åt dessa trots smärtan Hoppas hoppas nu allt står rätt till, KUB imorgon kl 08.00 (hur ska jag kunna sova inatt??!!) Hur går det själv?
    KUB gick bra, låg risk och blev framflyttade till 7 juni (vilket jag dock tror kommer bli tillbakaflyttat lite på RUL). Så nu har vi gått ut med det till sambons familj och närmsta vännerna, min familj visste om det sen innan, mest för att jag är så dålig på att bevara hemligheter  

Känns jätteskönt att fler vet om det, behöver inte längre tänka så noga på klädval utan kan med gott samvete pösa ut i bekväma mammabyxor  

KUB + gjort det officiellt gör att det känns mer verkligt för oss, nu känns det som att vi kan börja tänka barnvagn, babykläder osv. Underbart! 

Hoppas även ni andra mår bra och snart kan gå ut med det till flera! När min sambos bror utbrast "jag ska bli farbror" förstod jag för första gången att vårt barn påverkar så många fler än bara oss själva, kändes så himla fint att känna att fler än vi längtar efter det och bryr sig om det  

Sköt om er!
  • summer88
    Isabelle04 skrev 2014-12-17 23:43:36 följande:

Bor också i Malmö och väntar i juni. Kul att hålla kontakt i väntans tider

Välkommen
  • suzani

Hej,

Jag tänkte också hoppa in här. 24 år gammal från Malmö, väntar mitt första barn, bf 18 juni. Har hittills varit på ett tidigt ultraljud samt gjort ett KUB-test och allt har sett bra ut. Nu njuter jag bara av att vara gravid ???? Har det skapats någon Facebook-grupp man kan gå med i?

Svar på tråden BF Juni 2015 - Malmö med omnejd