• MissX

inseminerad hösten 2014

Hej!
    Vi gjorde vår första inseminering i går och jag vill gärna komma i kontakt med fler i samma sits!
    Min man har ingen spermietillverkning så vi har använt en donator!
    Jag är spänd av förväntan samtidigt som det känns overkligt!

• Svar på tråden inseminerad hösten 2014
  • MissX

Hej! Vad skönt att jag hittade en till :) inte bra såklart med sambo utan spermier men du förstår nog.

När jag träffade min sambo visste jag redan att han inte kunde få barn, jag föll för honom ändå och jag har nog bearbetat det sedan dess. Två år sedan nu vi blev tillsammans.

Förstår att det är en jobbig sits och Det

Måste nog ta den tid det tar att bearbeta det. Jag har alltid vetat att jag vill ha barn men sedan hur det kommer till har inte varit så viktigt konstigt nog! Jag hoppas ju såklart jag kan få vara gravid och föda ett barn åt oss men går inte det så får vi ta det därifrån.

Jag fick göra alla prover och undersökningar innan insemination och allt ser såååå bra ut enligt alla där så jag hoppas att det går vägen!

Fråga mig vad du vill så ska jag såklart försöka svara!

Vad tänker du att nästa steg är?

• MissX

Jag tror på att vara öppen med detta angående donator och försöka förklara, barnet kommer ju ändå ha sin pappa i sitt liv. Jättesvårt att tänka hur barnet kommer må i framtiden när det uppdagas att hen kommit till på den vägen men jag tror återigen att föräldrarnas inställning speglar av sig på barnet. Iaf vad jag tänker och hoppas.

Alternativet att byta ut min partner finns inte och jag vill föda ett barn till världen som är väldigt egoistiskt, så för mig finns inget alternativ. Jag har hela tiden haft en väldigt lättsam inställning till detta, jag vet inte riktigt varför!

• MissX

Jag mår bra! Har känt av lite mensvärk i en vecka ca och i går fick jag en liten blödning som har kommit och gått även idag. Hoppas att det är som det ska vara! Jag ska testa på fredag, försöker låtsas som att det inte är verkligt samtidigt som jag hoppas massa!

Resan för mig till att välja donator bestod inte av någon överraskning att min sambo inte hade spermier, den delen hade vi ju redan klarat av. Så kurator, läkare, spolningar och prover gick jag ju ändå igenom.

Har du hallonbacken gjort fler insem?

Svar på tråden inseminerad hösten 2014