inseminerad hösten 2014
Här är en till som gjorde donatorinsemination för en dryg vecka sedan! Detta eftersom min sambo inte har några spermier. Nu hoppas vi att detta försöket lyckas, är trött på att misslyckas! Testdag om ca en vecka!
Här är en till som gjorde donatorinsemination för en dryg vecka sedan! Detta eftersom min sambo inte har några spermier. Nu hoppas vi att detta försöket lyckas, är trött på att misslyckas! Testdag om ca en vecka!
Jag mår bra! Har känt av lite mensvärk i en vecka ca och i går fick jag en liten blödning som har kommit och gått även idag. Hoppas att det är som det ska vara! Jag ska testa på fredag, försöker låtsas som att det inte är verkligt samtidigt som jag hoppas massa!
Resan för mig till att välja donator bestod inte av någon överraskning att min sambo inte hade spermier, den delen hade vi ju redan klarat av. Så kurator, läkare, spolningar och prover gick jag ju ändå igenom.
Har du hallonbacken gjort fler insem?
Vad tråkigt :( Hoppas att det är falskt alarm!
Min mens kom här också så blir ett samtal till RMC och köra igång ett nytt försök!
Åh tråkigt att eran mens har kommit. Peppar er för nytt försök och hoppas att det är er tur nästa gång! Hur länge behöver ni vänta för att kunna göra en nu insemination? Var gör ni den och vad får ni ge för varje försök? Får ni bestämma själva om ni vill prova ivf istället? Om ni räknar från utredning och besked. Hur lång tid har det gått sedan dess? Vi väntar fortfarande på blodprovssvar och svar på andra spermieprovet. Vet inte vad statistiken säger för hur stor chans vi kan ha att hitta spermier i testiklarna. Just nu kan vi bara hoppas...
Inför min insemination fick jag ta Pergotime på dag 5-9 i cykeln. Det var inget problem att köpa medicinen utan gick bara till första bästa apotek. Vill du vara helt säker på att få medicinen så brukar apoteken på sjukhusen ha bättre sortiment hemma annars brukar man kunna beställa innan kl 15 på apoteket och få det nästa dag.