Trött på barnkalaspresenter!
Mitt barn är två månader men jag tänker spontant att om/när hon får inbjudan till kalas så kommer jag att kontakta föräldrarna och fråga vad de tycker att vi ska ge. För mig är det självklart att göra så.
Mitt barn är två månader men jag tänker spontant att om/när hon får inbjudan till kalas så kommer jag att kontakta föräldrarna och fråga vad de tycker att vi ska ge. För mig är det självklart att göra så.
Suck. Jag är så DJÄVULSKT trött på "vänta bara tills du får barn, dåååå kommer du att ändra dig..." Ska det nu bli "vänta bara tills barnet är [2, 4, 7, 12, 15] år, DÅÅÅÅÅÅ..."??!
Hör och häpna, jag har varken förändrats till kropp eller själ av att bli mamma. Tänker nog fortsätta ha kvar min personlighet och mina åsikter i fortsättningen också.
Suck. Jag är så DJÄVULSKT trött på "vänta bara tills du får barn, dåååå kommer du att ändra dig..." Ska det nu bli "vänta bara tills barnet är [2, 4, 7, 12, 15] år, DÅÅÅÅÅÅ..."??!
Hör och häpna, jag har varken förändrats till kropp eller själ av att bli mamma. Tänker nog fortsätta ha kvar min personlighet och mina åsikter i fortsättningen också.
V S, jag frågar också efter förslag och önskemål och oftast får man en fingervisning om vad man kan köpa. Bättre än att inte fråga alls i alla fall.
Jag köper oftast en bok eller en liten legosats i present. Tycker själv det är de bästa grejerna som inte bara blir liggande och skräpar.
Det kanske är fräckt men om mina barn får leksaker som bara ligger helt oanvända så kan det hända att jag lägger undan dem och sparar och ger bort till ett annat barn som har kalas senare. Miljövänligt också.
Jag har flera föräldrar som brukar ringa mig och fråga vad min dotter önskar sig vid kalas och då brukar jag plocka fram förslag på saker som jag vet hon gillar och det inte är för dyrt, det är tanken som räknas och inte lätt att veta vad de andra barnen ger på kalas.