Nyfiken gul skrev 2014-10-01 16:30:40 följande:
vem har sagt något om dyra presenter?
Det handlar inte om att börja ge radiostyrda bilar eller så.
Man kan fortfarande handla för sin 50-lapp om man vill men att kanske tänka till lite och ge något annat än suddgummin, målarbok och hårsnoddar.
ts är nog inte heller otacksam utan bara vill ha tips på hur man kan förbättra presentregnet.
Jag måste ärligt säga att jag inte kommit på så himla många bra grejer som kostar runt 50-lappen. På ett kalas fick hon ge ite klistermärken och tatueringar. Jag har väl dålig fantasi helt enkelt. Jag brukar handla för en hundring och då går det att fixa bättre grejer men att knappt ha några pengar att handla för gör inte saken lättare.
Okej, hon ville ha tips. Men jag kände att jag ville belysa att det inte är så himla enkelt alla gånger. Jag tyckte det var hemskt pinsamt att bara ge en målarbok. Inte för att det bara var en målarbok och något billigt utan just för att det var en målarbok. Jag förstår att folk har flera såna hemma och troligen inte behöver en till. Men att gå runt i flera butiker och inte hitta ett skit för dom få kronor man har att avvara är heller inte så jäkla kul kan jag lova. Jag har aldrig haft det dåligt med pengar förut, det här var första gången som jag var på den sidan och det var skitjobbigt. Jag vill också köpa bra saker men det är inte alltid så enkelt.
Men för att komma med något så tycker jag att TS ska skriva så som du skrev i ditt svar. Då låter det inte som att man "tigger" fina saker men man säger ändå vad man inte vill ha på ett fint sätt. :)