• Myhanna

Flicka har fyllt 7 år. Kalas

Hej tänkte be om lite tips Min flicka har fyllt sju år, det var ett tag sedan, vi har inte haft något barnkalas än. Jag är lite trött på de där typiska barnkalasen med lekar etc. Tänker att det skulle vara mysigt med de närmaste tjejerna bara och lite mys på tidiga kvällstimmarna, kanske 17-19 eller 17-20
    Har någon något roligt tips, jag har väl tänkt att de kunde äta lite mat, se någon film? kanske men någon kanske har något roliga mer annorlunda

• Svar på tråden Flicka har fyllt 7 år. Kalas
  • Mika86

Ett filmkalas låter ju jätte mysigt.
    Min son va på 8 årskalas, ett filmkalas o det va väldigt uppskattat av alla pojkarna i klassen

• Pirum

Vår blivande 7-åring ska ha pysselkalas. De får tacos och glassbomb till middag och så förbereder vi pyssel åt dem efteråt. Funkar jättebra i hennes kompiskrets för alla gillar att pyssla. 

• Myhanna
    Mika86 skrev 2014-10-01 16:31:53 följande:
    Ett filmkalas låter ju jätte mysigt.
    Min son va på 8 årskalas, ett filmkalas o det va väldigt uppskattat av alla pojkarna i klassen
    trevligt
  • Myhanna
    Pirum skrev 2014-10-01 17:29:18 följande:
    Vår blivande 7-åring ska ha pysselkalas. De får tacos och glassbomb till middag och så förbereder vi pyssel åt dem efteråt. Funkar jättebra i hennes kompiskrets för alla gillar att pyssla. 
    Åh vad kul vad för pyssel tänker du då?
  • Myhanna
    Tow2Mater skrev 2014-10-01 17:51:34 följande:
    Varfor så stillasittande? Ta dem och bowla, eller spela paintball, ....
    Betalar du det då *fniss*
  • cosinus

Nu är de kanske lite små än men när min dotter fyllde 10 år så ville hon liksom ha en hel eftermiddag med kompisarna.

Hon fick då välja max 4 kompisar som vi alla hämtade upp efter skolan och tog med på badhuset.

Sen åkte de hem, åt pizza (utkörd till dörren) och såg film på kvällen.

Väldigt nöjda barn, men kanske inte vid 7 år, klart lättare vakta 5 10-åringar på badet :)

• Tow2Mater
    Myhanna skrev 2014-10-02 08:31:27 följande:
    Betalar du det då *fniss*
    Trodde du ville ha tips på nåt roligt, inte billigt.
  • strojes

Jag har två blivande 7-åringar som kommer att ha ett frukostkalas för tjejerna i sin klass.
    Vi kommer att ha kalaset ca 9-11.30 en lördag eller söndag. Kalasgästerna får komma i pyjamas med kalaskläder i påse/väska. Vi serverar en mysig frukost med bröd, pålägg, yoghurt, flingor, mjölk, juice.
    Efter frukosten får de byta om till kalaskläderna sedan dags för presentöppning. Därefter blir det nog möjlighet till fri lek/pyssel.
    Godispåsarna kommer delas ut med en snörlek: vi knyter fast ett lååångt snöre i varje påse och gömmer påsarna på olika ställen i huset och drar sedan snörena kors och tvärs, över och under i huset och varje barn får en snörända att följa fram till sin påse.

• Myhanna

Tack till er för tips, roligt!!! nu har vi skickat inbjudningskorten och satt tiden 16-19 en lördag då för lite tjejmys, kom med mer idéer

Svar på tråden Flicka har fyllt 7 år. Kalas