Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Han förväntar sig att jag ska vara ledsen

Han kanske är lite orolig över framtiden och att ha dig som mor till era gemensamma barn med tanke på hur lättvindigt du tar bort dem? I vilket fall som helst så borde han inte sura över din reaktion med tanke på att ni båda var överens. 

Får hoppas nästa barn (om du lyckas bli gravid igen) kommer lite mer lägligt. Lycka till! :)

• Anonym (Frida)

Men det allra bästa är att givetvis FRÅGA honom vad hans problem är.

• Anonym (Frida)
    Anonym (okänslig?) skrev 2014-10-07 10:16:21 följande:

Han säger "du borde vara ledsen, det är en stor sak". Jag säger: "men vi var ju överens? Jag är inte ledsen, du får vara ledsen om du vill". han: "Jag är inte ledsen, det är din kropp".

På vilket sätt tycker han att det är är "en stor sak"? 
  • Anonym (Frida)
    eslah skrev 2014-10-07 12:55:37 följande:

Det är provokativt men rätt befriande när kvinnor vågar säga öppet att dom inte är helt psykiskt förstörda efter en abort. Trodde själv att jag skulle ligga i fosterställning, men det var snarare en befrielse att bli människa igen efter att ha spytt 80 gånger per dag.

Det säger ingenting om en som person eller hur man blir som mamma till eventuellt framtida barn, bara dramaqueens med fastkedjad offerkofta påstår något annat.

Kunde inte försöka vara liiiiite mer fördomsfull?

Nä jag trodde inte det...
  • Anonym (Frida)
    eslah skrev 2014-10-07 16:36:34 följande:
    Hur menar du? Jag har ingen fördom mot någon i det här fallet, har mått skit en gång och skitbra en annan gång av olika anledningar i detta ämne.

Handlar inte om det, men lite tabubelagt är visst abortfrågan. Omedvetet så verkar det vara provocerande om en kvinna inte verkar må dåligt efter att ha gjort abort, den svenska synden verkar vara ett minne blott.
    "bara dramaqueens med fastkedjad offerkofta påstår något annat."

...DET tycker jag är fördomsfullt.
  • Anonym (Frida)
    eslah skrev 2014-10-07 18:46:21 följande:
    Ok det kanske lät lite hårt och det var inte meningen. Huvudsaken man får utlopp för sina känslor så har ingen annan har rätt att döma.

Men står fast vid att ämnet är känsligt och att ingen hade kritiserat TS om hon hade legat och hulkat i fosterställning, just det irriterar mig något oerhört. Inget fel att må så ska tilläggas, men fasen vad vissa inte kan hantera någon som säger sig må bra.

Där blandas det ihop äpplen och päron hela tiden, att ämnet skulle ha något att göra med hur man blir som framtida morsa är bara helt befängt. Säger inte riktigt att det var så du uttryckte dig, men vindarna pyser lite åt det hållet.

Så det där med att jag är fördomsfull (klart jag är iof, men inte mer än någon annan) kan du stoppa upp någonstans eller plocka upp en spegel, endast en galning kan ha fördomar och känna förakt mot människor i sorg.
    Men TS är INTE i sorg...och om någon visar förakt och fördomar mot människor i sorg så är det typ DU. Så jag antar att du ser dig själv som någon slags galning?
  • Anonym (Frida)
    eslah skrev 2014-10-08 19:51:40 följande:
    På vilket sätt har jag fördomar mot människor i sorg? Sedan ska du ha klart för dig att den som bölar högst alla gånger inte behöver vara den som sörjer mest, man ser inte alltid på folk när de sörjer. Kanske du inte visste men detta var helt off topic.

Nu var inte TS i den situationen, vet mycket väl vad hon skrev så lägg av. Du och jag får lära oss att diskutera ämnet, inte på humör för massa fladder.
    Jisses, om du inte ser det fördomsfulla samt framförallt motsägelsefulla i dina inlägg så tror jag att du är ett hopplöst fall. Skulle inte förvåna mig det minsta om du vräkte ur dig att jorden är platt och att heliocentrikerna var rätt på det.
Svar på tråden Han förväntar sig att jag ska vara ledsen