Inlägg från: Anonym (Kicken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kicken)

Han förväntar sig att jag ska vara ledsen

Kan det inte varit så att din pojkvän tyckt att det här har varit emotionellt tungt och även fast han ville en abort och tyckte att det var det "kloka" valet, så sörjer han nu att ni har tagit bort ert gemensamma barn? Och han tycker att det är okänsligt av dig att bara fortsätta som om ingenting hade hänt?

Bara för att man som kille vill ta bort ett barn innebär inte det att man känner sig glad eller mår bra av det. 

Fråga honom?

• Anonym (Kicken)
    Anonym (funderat) skrev 2014-10-08 20:14:22 följande:

Jag skulle också ha funderat. 

Hur mycket jag än har försökt så kan jag inte låta bli att fundera om man har någon typ av "empatistörning" (vet inte om det är rätt ord men..) om man helt lättvindigt kan göra flera aborter, bara så där. 

Jag VET att det finns de som inte ser det som någon big deal, men jag kan fortfarande inte sluta tänka som jag gör ändå. Men det får ju stå för mig. Fast kanske det är så din kille känner också.

Alla tjejer som jag vet som lättvindigt gjort flera aborter är tjejer som är lite "skadade" med jobbig uppväxt, allmänt stökiga. Och ja, ofta bristande empati och stort behov av uppmärksamhet... 
Svar på tråden Han förväntar sig att jag ska vara ledsen