Cazza skrev 2014-10-03 12:05:41 följande:
Jobbar ni? Vilken procentgrad?
Vilken ålder på barnen?
Har ni tid med alla?
Tips?
Är det jobbigt eller värt det?
Man vill ju ha allt! Karriär o många barn, tid för alla och sig själv, resor o pengar o massa kärlek!
Vi har nu tre barn 6,4 och 1 år. Jag skulle vilja orka 4..
Ja jag jobbar, 87.5 %. Har jobbat allt mellan 50 och 100 % mellan alla barnen. Dock har vi aldrig jobbat 100% samtidigt sen vi fick barn. Nu jobbar båda 87.5 %
De är 4, 6, 8 och 10 år. Ja jag tycker jag har tid med alla. Äldsta gillar t ex att få följa med och handla och det kan hon göra när de minsta lagt sig. Det tycker hon är jättemysigt. De mindre kan sitta och surra om något i famnen när de större spelar någon match o s v.
Det är jobbigt och värt det :)
Tid för mig själv tycker jag att jag börjar ha nu när minsta inte är så liten längre och det är klart enklare för en förälder att rodda alla 4 än vad det var tidigare.
Pengar är inget problem, resor är vi inte jätteintresserade av men det är inte pengarna som stoppar iaf.
Det som börjar vara mest körigt nu är att alla börjar ha så många aktiviteter. Några år kvar innan de tar sig helt själv och det krockar rätt ofta. T ex torsdagar så ha alla barnen var sin aktivitet och naturligtvis inte på samma ställe heller :)