• Anonym (Skit)

Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!

Är gravid och detta enorma tryck nedåt så här i slutet har gett mig hemorrojder.. :C Är tack och lov inte förstoppad..
    Köpte Xyloproct salva då denna var den populäraste på apotea men man ska tydligen inte använda den mer är nödvändigt som gravid..
    Hur lång tid tar det innan man märker skillnad, innan det hjälper?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-05 19:57
    Nu har jag använt xyloproct-salvan i några dygn och tycker det blivit lite bättre.. skiftar lite under dagen..!
    funderar nu dock på om jag kanske har nån hemorrojd invärtes också..
    hur vet man det?
    var just på toa och fick ta i lite. nu tycker jag att det svider lite men svårt att säga exakt var, om det är inne eller utanför..
    borde jag använda suppar också?
    borde jag isf byta till ett annat märke som är bättre lämpade för gravida?
    hjälp! :(
  • Svar på tråden Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!
  • Anonym (Skit)
    magelita80 skrev 2014-10-03 17:14:57 följande:

Ja asså jag hade ont men kunde leva normalt gå promenader etc. Men andra gången låg jag hemma och grinade. Jag trodde att jag hade på utsidan men hon sa att det var bara flikar och det är den lilla som var invändig sonm gjorde ont.

hur fick du bort dem efter andra graviditeten?
  • magelita80

Jag använde scheriproct. Läkaren sa att det är väldigt ovanligt att behöva operera bort gravid hemorojder.

• sextiotalist

Ett till två dygn, sedan var jag besvärsfri, en vecka så var den borta, fungerar varje gång jag får besvär (någon gång per år kanske)

• Anonym (da)

Salvan hjälper inte lika bra som supparna.

• Anonym (Skit)
    magelita80 skrev 2014-10-03 17:53:30 följande:

Jag använde scheriproct. Läkaren sa att det är väldigt ovanligt att behöva operera bort gravid hemorojder.

ok. behövde du visa upp besvären för att få medicinen?
  • Anonym (Skit)
    Anonym (da) skrev 2014-10-03 19:48:22 följande:

Salvan hjälper inte lika bra som supparna.

vad är suppar? stolpiller? vilket märke eller generellt?
  • Anonym (Skit)
    sextiotalist skrev 2014-10-03 17:59:36 följande:

Ett till två dygn, sedan var jag besvärsfri, en vecka så var den borta, fungerar varje gång jag får besvär (någon gång per år kanske)

med alcosanal? salva eller annan form?

Tack alla som vill hjälpa, känns väldigt bra att få tips!
  • Anonym (da)
    Anonym (Skit) skrev 2014-10-03 19:53:25 följande:
    vad är suppar? stolpiller? vilket märke eller generellt?
    Ja, precis, stolpiller. Scheriproct är bättre, men recept krävs. Xyloproct funkar ändå rätt ok för de flesta.
  • Anonym (Skit)
    Anonym (da) skrev 2014-10-03 19:55:55 följande:
    Ja, precis, stolpiller. Scheriproct är bättre, men recept krävs. Xyloproct funkar ändå rätt ok för de flesta.
    ok kanske ska jag köra på xyloproct några dagar och se vad som händer..

men ska jag söka hjälp annars? eller prova andra märken?
    det är ju inte jättefarligt men jag är rädd att det blir värre.. :/ 
  • Anonym (klara)
    Anonym (Skit) skrev 2014-10-03 17:23:33 följande:
    hjälpte den så att de försvann eller hur hjälpte den?
    var det salva eller var det i annan form?
    Ja svullnaden minskade och klådan och sprickorna läkte. Det var salva.
Svar på tråden Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!