• Anonym (Skit)

Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!

Är gravid och detta enorma tryck nedåt så här i slutet har gett mig hemorrojder.. :C Är tack och lov inte förstoppad..
    Köpte Xyloproct salva då denna var den populäraste på apotea men man ska tydligen inte använda den mer är nödvändigt som gravid..
    Hur lång tid tar det innan man märker skillnad, innan det hjälper?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-05 19:57
    Nu har jag använt xyloproct-salvan i några dygn och tycker det blivit lite bättre.. skiftar lite under dagen..!
    funderar nu dock på om jag kanske har nån hemorrojd invärtes också..
    hur vet man det?
    var just på toa och fick ta i lite. nu tycker jag att det svider lite men svårt att säga exakt var, om det är inne eller utanför..
    borde jag använda suppar också?
    borde jag isf byta till ett annat märke som är bättre lämpade för gravida?
    hjälp! :(
  • Svar på tråden Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!
  • Anonym (Skit)
    Anonym (klara) skrev 2014-10-03 20:01:08 följande:
    Ja svullnaden minskade och klådan och sprickorna läkte. Det var salva.
    tack!
  • Heranell

Jag använde Xyloproct salva först, men bytte till suppar, tänkte som så att de liksom hjälper inifrån. Min hemorojd var så stor och gjorde så ont att jag inte kunde smörja ordentligt. Supparna lindrade direkt, besvären helt borta på nån vecka.

• magelita80

Ja jag var tvungen att visa upp de för att få recept. Men samtidigt så visar man upp sig när man föder barn oxå. Men visst det var inte kul att visa upp sig men jag kommer aldrig mer träffa den läkaren.

• Anonym (da)
    Anonym (Skit) skrev 2014-10-03 19:52:03 följande:
    ok. behövde du visa upp besvären för att få medicinen?
    Man behöver egentligen visa upp sig mest för läkarens egen skull. Inte för att det är så kul att titta på massa analer, utan för att det kan bli väldigt fel att skriva ut läkemedel "i blindo". Vad gör man den dagen någon säger "jag har hemorrojder" och det egentligen handlar om en analcancer. Trist om man då som läkare inte ens tittade efter.

Nu när jag sagt det så vill jag säga att det mycket väl kan gå att komma runt själva titten om man verkligen inte vill. Säg bara "jag tror jag har hemorrojder, och vill prova scheriproct suppositorier och salva, eftersom det skall vara så bra". "Jag vill inte bli undersökt, men lovar att söka vård igen om besvären inte blir bättre efter att jag testat detta."
    Borde gå att få recept då. Är ju trots allt ofarlig medicin.
  • Anonym (Skit)

har kollat i spegeln och jag tycker det har blivit bättre sen imorse då jag använde den allra första gången.
    tror ni det är dumt att använda Xyloproct  salva när jag är gravid?
    man ska väl egentligen prata med läkare först och undvika den i stora mängder om man är gravid..
    Men jag måste ju få lindring i nån jäkla form.

antar att jag får prova suppar om detta inte vill sig, nästa steg är väl att gå till läkare.. om jag hinner innan förlossningen.

• Anonym (da)
    Läser man på janusinfo (pålitlig sida om läkemedel och fosterpåverkan) står det (xyloproct innehåller hydrokortiso och lidokain):
    Lokalbehandling med hydrokortison kan utan risk ske under graviditeten.
    Vid lokal behandling med lidokain borde ingen risk för fosterpåverkan kunna ske.

• Anonym (Skit)
    Anonym (da) skrev 2014-10-03 21:36:08 följande:
    Läser man på janusinfo (pålitlig sida om läkemedel och fosterpåverkan) står det (xyloproct innehåller hydrokortiso och lidokain):
    Lokalbehandling med hydrokortison kan utan risk ske under graviditeten.
    Vid lokal behandling med lidokain borde ingen risk för fosterpåverkan kunna ske.
    tack :)
  • Anonym (Skit)

Nu har jag använt xyloproct-salvan i några dygn och tycker det blivit lite bättre.. skiftar lite under dagen..!
    funderar nu dock på om jag kanske har nån hemorrojd invärtes också..
    hur vet man det?
    var just på toa och fick ta i lite. nu tycker jag att det svider lite men svårt att säga exakt var, om det är inne eller utanför..
    borde jag använda suppar också?
    borde jag isf byta till ett annat märke som är bättre lämpade för gravida?
    hjälp! :(

• Alexandra K

Hej allihop!

Här kommer lite tips om man har hemorrojder i lättare form. Hjälper 100% på en vecka. Har använt det själv och blev av med besväret helt under senaste 10 år. Nu fick tillbaka besväret p g av stress. Ska behandla mig igen med samma metod.

Undret heter KUNGSLJUS. En ört som man använder 3-4 ggr om dagen som te. Man kan förbereda det i termosen på kvällen. Låt stå det under natten och sedan dricka nästa dag.

2-3 matskedar torkade blommor per c:a 1,5 liters termos.

Har kollat på Örta Gubben i Stockholm. Just nu är det slut. Kommer igen om en vecka. Då köpte jag på internet här: naturkosmos.se/product.html/kungsljusblommor

Det hjälper!!!! Prova!!!

Lycka till!!!

Svar på tråden Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!