• Viktoria74

Schampo från frissan bättre?

Är det verkligen värt att köpa schampo från frissan för en hundralapp? Jag har använt ett matrix schampo ett par månader men tycker inte riktigt att jag ser nån skillnad. Vad tycker ni och vad använder ni? Jag har rakt hår som tenderar att bli flygigt och torrt längst ut men fett närmare hårbotten.

• Svar på tråden Schampo från frissan bättre?
  • Jefa

Ärligt, schampoot från ÖB för 15 kr är betydligt bättre än det för 120 kr från frisören! Mitt hår blir MYCKET bättre av det billugare

• Viktoria74

Vad skönt att höra. Läste nedan om Fructis schampo och ska i alla fall inte köpa det....

• LinnaLi

Förr, när jag hade bättre ställt, så köpte jag från frissan. Tycker att det är bra, det är drygt och därför behöver man inte köpa lika ofta. Ofta är de schampoon som man köper i vanliga butiker mycket mer "rinniga" och jag med mitt tagelhår får använda mycket mer.

Så, ja, jag tycker att det brukar vara värt pengarna.

• Madge

Jag tycker inte det. När jag testade schampoo från frisören blev mitt hår bara fett och fult.

• Lilla näktergal

Jag använder schampo och balsam som jag köper hos frisören och jag tycker att det är bättre än tex Finess, dove, wella osv. Eftersom jag tonar mitt hår mörkt så brukar jag köpa Goldwells schampo för mörkt hår. Både Schampot och balsamet är mörkbrunt och faktiskt så har min toning hållt mycket bättre än vad den gjorde när jag använde "vanlig" schampo/balsam.

• Havssmulan

Jag använder schampo ifrån frisören och jag märker
    stoor skillnad...har självlockigt inte så tjock hår så jag behöver
    schampo som inte tynger håret och lockar fram lockarna!
    Matrix har en grön serie som é kanon!!

• Nadjis

kerastes (lr hu det nu stavas) produkter är jättebra...

• Nadjis

det köper man hos frisören förresten, glömde skriva det

• Vanilj

Jag tycker XL shampoo var väldigt bra och märker stor skillnad på den och dem andra billiga.

• JsN

Jag är inte säker på att det behöver bli dyrare att köpa hos frisören eftersom det ofta är drygare. Konsten är att hitta rätt shampoo till ens eget hår!

Svar på tråden Schampo från frissan bättre?