• ALLIEVERDO

vilken Febertermometer rekommenderar du? ?

Hej,
    Varje gång det är feber dags, svär jag över feber termometern.. visst jag har en rump termometer också men den vill man inte göra för ofta på de små (2 och 4år) och de rör sig ofta så den.åker ur..
    Jag vill ha en bra till öronen, men den jag har gillar jag verkligen inte. Går aldrig få rätt enkelt in i.örat. visar 35.

Så.. fundera på den dyra på apoteket.. någon som vet om den.är värd pengarna

• Svar på tråden vilken Febertermometer rekommenderar du? ?
  • cosinus

Vi har en braun thermoscan, den visar rätt ibland iaf :)

Man kan väl säga att den är bra till att få en hum om vad tempen är men den diffar alltid mot rumpvarianten. Vill jag ha exakta värden använder jag den inte men är jag bara brydd om att förstå att ungen håller sig någonstans mellan typ 38 och 39.5 då funkar den.

Den bästa termometern vi har är en rumpvariant från babyproffsen. Nu minns jag inte vad den heter men den tar tempen på 3 sekunder. Galet fort går det och visst ungarna gillar det inte men obehaget är otroligt kort. När de börjar vara en liten bit över 40 och jag börjar vara brydd om exakta värden då tar jag alltid den.

Minns att det stod något i stil med "soft and flexible for extra comfort" på den. Drog på smilbanden en aning då jag inte på nåt sätt tänker på en febertermometer och "comfort" i samma mening :D

Svar på tråden vilken Febertermometer rekommenderar du? ?