• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Jamtlandstaus
    Mirremee skrev 2015-01-06 22:42:09 följande:

Hej!
    Jag vill gärna  vara med i denna tråd, jag väntar mitt 5e barn den 8 juni men kommer att snittas även  denna gång.
    jag ska på RUL den 14e, ska bli lite spännande då KUB inte var det roligaste jag gjort..
    Fick inte veta något direkt då blodproverna inte var klara, veckan efter ringer dom och säger att dom har svaren nu och dom var inte så positivia, risken för trisomi 21 var 1:2, trisomi 18 var 1:2 trisomi 13 var 1:2 hon beklagade och jag blev helt paff... hon sa att jag skulle höra av mig under mrgondagen för att bestämma hur vi skulle gå vidare.... jag hade en helvetisk natt... jag grät och grät och sa till min man att det kanske ör bäst av avsluta denna graviditet...
    Dagen efter så ringde jag dit och ville höra vad som dragit ner mina värden och att jag ville avsluta... hontog fram mina journaler och gick igenom dessa tillsmmans med en annan kollega... så upptäcker dom att dom ringt igår och sagt helt fel till mig.. jag var helt plötsligt inte 1:2 på någon av dessa. jag var 1:20000
    jag har varit där voch gjort nya mätningar och dom har gjort en anmälan på detta.
    Bebisen såg ut att må bra i magen då så jag hoppas inte det dyker upp något nytt den 14e...

Håller med! Välkommen hit o vilken mardröm du fick vara med om! Mardröm med lyckligt slut!
  • Jamtlandstaus

Lyckades få en avbokningstid snabbt idag hos MVC. Vår lilla lever o BM trodde att moderkakan kunde ligga i framkant Glad Känns jätteskönt att få liv bekräftat! Solig

• Kelsson1
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-07 15:42:11 följande:

Lyckades få en avbokningstid snabbt idag hos MVC. Vår lilla lever o BM trodde att moderkakan kunde ligga i framkant Glad Känns jätteskönt att få liv bekräftat! Solig

Vad skönt att få bekräftelse på att allt är bra
  • Kelsson1

• Kelsson1

• Jamtlandstaus

Ja det kändes skönt! Maken var med oxå o tyckte oxå det var skönt. Har väl även skrämt upp honom med med mina hjärnspöken

Idag berättade jag för min chef, men låter det offentliga för övriga på jobbet bero lite till, till efter RUL. Han blev lite överraskad men glad för min skull

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Jag har valt att gå ut offentligt redan, magen är så pass stor att det går inte att dölja

• Jamtlandstaus

Jag är lite sugen på att inte säga något och vänta för att se hur länge det dröjer innan någon vågar fråga Skrattande Jag har väl en klädstil med ganska pösiga kläder i vanliga fall så de tror nog att jag bara blivit lite tjock...

• Kelsson1
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-08 15:23:22 följande:

Jag är lite sugen på att inte säga något och vänta för att se hur länge det dröjer innan någon vågar fråga Skrattande Jag har väl en klädstil med ganska pösiga kläder i vanliga fall så de tror nog att jag bara blivit lite tjock...

Jag är inte heller känd för att använda tajta kläder men passar på med det nu så att magen syns (tyckte senast att magen aldrig blev speciellt stor så jag njuter nu istället)
  • Kxx

Allt känns rätt jobbigt nu. Får eventuellt kryckor på måndag, och klarar inte av att ens ta mig till min arbetsträning längre så har fått en läkartid så att jag kan få ett intyg att ge till FK så att det inte blir något krångel.

En positiv sak är att jag har RUL om en vecka, bara hoppas att allt är bra i magen.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015