Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Allvarligt chilifrö, försöker hon inbilla dig att du har ett utomkveds som inte upptäckts i v.19?! Ett utomkveds är ju ett befruktat ägg som sätter sig utanför livmoder oftast i äggledaren... Om man inte upptäcker det innan så sker det när äggledaren brister *ajajaj* Livmodern växer ju inte!
Nä hon verkar inte bara avundsjuk o bitter utan även okunnig!
Jag tror du har en helt normal graviditet! ![]()
Jag har ingen aning om hur min livmoder ser ut med den känns väldigt distinkt mot tidigare graviditeter. BM gissar att moderkakan ligger i framkant (o att det är därför jag inte känner rörelser ännu) o jag har ju en stor känd cysta bakom livmodern så kanske är det därför den känns så distinkt.
ChiliFrö: Förstår att du inte orkar med en sådan kompis men blir ju nojjig för mindre. Fruktansvärt okunnig också.
Blir inget gjort åt kåtheten här heller med en 3åring och att jag måste gå o lägga mig senast 21 för att orka jobba.
Japp de försöker hon :P
Jag säger som dig! Okunniga avundsjuka kvinna!!! Jag är inte mycket för att googla och så utan är mer är det något fel så stöter kroppen bort det, så har inte läst så mycket om de, men vet ju att det är en graviditet utanför livmodern så jag tänker att det sitter där de ska annars hade bebisen flyttat vid de här laget! Men det ska bli otroligt skönt att få se liten imorgon och då ha det ordentligt att allt är okej! Sen ska hon få sig en regelrätt utskällning och ett hej då ett tag!!
Tack för lite mer övertygelse :P Man blir ju lite nojjig fast man "vet" att allt är bra ;)
Min mamma ska va barnvakt på Fredag när vi ska iväg på RUL & jag har sagt att jag ska till gyn och kolla upp mig, för jag har sagt att de går trögt att få ett syskon ;)
Så tänkte vi att när vi ska hämta dottern, så kommer hon fråga hur det gick och då vill jag typ säga "jo det blir en pojke". Bara liksom lite halvtråkigt sagt, får se om hon kopplar.. Men vi får se :)
De va ju faktiskt jätte kul sätt!! haha Skulle va kul att se förvåningen :P
Själv är jag lite orolig för magen är mindre
. Har en tajt jacka som har varit svår att få igen de senaste veckorna men den här veckan (igår o idag) har det inte varit några problem. Kanske är det bara att jag är mindre svullen än tidigare men ändå, magen ska inte bli mindre nu
. Som tur är har vi RUL nästa måndag så oron blir stillad då.

Hej på er. Hade läkartid idag och fick sjukskrivning för foglossningen. Det känns bra, samtidigt som jag känner mig bekymrad. Dessutom oroar jag mig för hur FK ställer sig till det.
ChiliFrö: Skulle nog inte oroa mig så mycket om det var olika olika dagar men här är det nu så att redan innan jul hade jag svårt att få igen jackan o det höll i sig ända fram till den här veckan o nu har jag inga problem med att få igen den längre
Kxx: Ingen orsak att oroa sig i förväg, skicka in papper så ser du vad de säger. Kan ju hända att det går lika smidigt som för mig, ingen korrespondens alls bara pengar in på kontot.
Kxx, jag är också orolig för försäkringskassan... Men nu verkar det som att min ansökan kommer gå igenom för den här första perioden iallafall, då får jag pengar från mitten av november till nu! Ska bli sååå skönt att kunna sätta tillbaka till vårt sparkonto som blivit väldigt lidande under min sjukskrivning....
Jag mår ju mycket bättre nu men på grund av hypertyreosen och tvillinggraviditet så tror jag inte att jag fixar att gå tillbaka till jobbet på heltid. Jag vill helst få jobb 25 % i typ en månad. Sen verkar det som att man rekommenderar 100 % sjukskrivning från runt v 25 på grund av ökade risker, framförallt den stora risken för att de föds förtidigt.
Sen det här med förlossning, min dotter föddes med kjesarsnitt efter en lång förlossning där det visade sig att hon kilat fast sig. Nu med tvillingar tänkte jag att det var "självklart" att det blir kejsarsnitt igen. Men det är ju inte alls självklart, om bebisarna ligger rätt så finns nog inga hinder för vaginal födsel. Men jag vet inte om jag vill..... Eh.... Känner att detta tål att tänkas på, sen får vi väl se vad läkarna rekommenderar när det närmar sig.
Hur tänker ni andra kring själva förlossningen? Ni som fött, vad har ni för tidigare erfarenhet, snitt eller vaginalt, långa eller snabba förlossningar?
Kelsson1 & Loe: för min del gick det riktigt smidigt, har pratat med FK idag och det är inget bekymmer.
Loe: Födde vaginalt och gick fort, igångsättning och allt över på tre timmar. Ser framemot vaginal förlossning igen
Kxx: Vad skönt.
ChiliFrö: Skulle nog inte oroa mig så mycket om det var olika olika dagar men här är det nu så att redan innan jul hade jag svårt att få igen jackan o det höll i sig ända fram till den här veckan o nu har jag inga problem med att få igen den längre ![]()
Sen det här med förlossning, min dotter föddes med kjesarsnitt efter en lång förlossning där det visade sig att hon kilat fast sig. Nu med tvillingar tänkte jag att det var "självklart" att det blir kejsarsnitt igen. Men det är ju inte alls självklart, om bebisarna ligger rätt så finns nog inga hinder för vaginal födsel. Men jag vet inte om jag vill..... Eh.... Känner att detta tål att tänkas på, sen får vi väl se vad läkarna rekommenderar när det närmar sig.
Hur tänker ni andra kring själva förlossningen? Ni som fött, vad har ni för tidigare erfarenhet, snitt eller vaginalt, långa eller snabba förlossningar?
Jag vill födda vaginalt. Gick snabbt och smidigt sist skulle i den bästa världar önska en likadan men efter ul idag fick jag veta att moderkakan är föreliggande och har brutit min google ed och googlat på de och känner mig nu väldigt nedstämd..
Tjejen som gjorde ul sa att den nog flyttar på sig tills det är dags och att vi ska in på ett extra ul i v 28 för att se om den flyttat på sig. Jag frågade om restriktioner men inget så länge mina sd lägger sig när jag vilar, detta gör dom dock inte. Så länge jag inte blöder, har inte gjort än! Eller inte har ont och det har jag en hel del, trodde de va foglossning i blygdbenet som kändes annorlunda med nr 2 men nu veet jag vad de är.
Trots att jag påpekade så sa hon blir det värre så ring in direkt till gyn.
Efter att jag googlat hitta jag ju givetvis tjejer som både fött förtidigt och tvingats göra akut snitt till kraftiga blödningar som resulterat i sjukhus liggande i månader :(
Men jag ska prata med mitt jobb imorgon så dom är medvetna om situationen.
Min väninna ska inget få veta.. hon ska få hålla sig på avstånd resten av graviditeten för jag orkar inte höra på henne om detta...
Vem va det mer som skulle på ul idag?
ChiliFrö: Fick höra hjärtljud förra måndagen o har RUL nästa måndag så tänkte försöka ha is i magen till dess.
Har hört om många som haft föreliggande moderkaka och alla har slutat lyckligt, vissa har den flyttat på sig och andra har det blivit planerat snitt och även i de fallen har allt gått bra. Så sluta googla o lita på att det går bra
Helt rätt, håll negativa energier ifrån dig nu!