Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Var inte för cool bara chilifrö, kroppen försöker säga att du behöver ta det LUGNT! Hellre ta det lite lugnare än du tror skulle jag säga. Speciellt om magsjuka kanske är på väg! Kanske mannen får köra hårt ett tag nu.
Hoppas ni kryar på er snart!!
Nej men fy, usch magsjuka är inge kul, hela vår familj låg i det för en månad sen Krya på er, hoppas du slapp bli sjuk!
Jaha men oj, slemproppen redan? Förstår att du blev lite nervös där, ringde du in eller?
Det verkar som vi kan klara oss från magsjuka trots allt.. Dottern piggna på sig trots ett par lösa blöjor. och idag inga symtom alls så jag håller alla tummar!!
Nej jag ringde faktiskt inte.. förstod att de inte var hel så avvaktade istället.. :/
Var inte för cool bara chilifrö, kroppen försöker säga att du behöver ta det LUGNT! Hellre ta det lite lugnare än du tror skulle jag säga. Speciellt om magsjuka kanske är på väg! Kanske mannen får köra hårt ett tag nu.
Hoppas ni kryar på er snart!!
Nej känner jag att något förändras eller smärtan ändrar karaktär så kommer jg ringa och åka in oavsett vad dom säger.. Ska bli skönt att träffa vår BM på tisdag, hon är väldigt bra. Har saknat henne och ångrar verkligen att jag inte bytte direkt..
Mannen får göra allt när han är hemma och när han jobbar så har vi större delen av tiden varit hos en av dotterns fadder som bor 150m bort för att få avlastning den tiden oxå. Så fort dotter sover är de ryggläge i soffan. Känns jobbigt att inte plocka i ordning lite när hon sover men samtidigt är de skit samma. Att ha de fint och städat en stund kan aldrig väga upp en fullgången graviditet..
Skulle någon klaga så får dom vara så snälla att städa :P
Tack för er omtanke tjejer Ni är för underbara!!
Hur mår ni andra? Känner att jag trycker ner hela tråden :/ så pigga upp mig med era härliga graviditeter!!
Här mår jag bra, förutom att jag är lite förkyld. Magen växer så det knakar och det sprattlar på där inne.
Har inte funderat så mycket på namn än. Har väl kvar flickförslaget från förra gången, Tilda, men nytt pojknamn får vi fundera på.
Här mår jag bra, förutom att jag är lite förkyld. Magen växer så det knakar och det sprattlar på där inne.
Har inte funderat så mycket på namn än. Har väl kvar flickförslaget från förra gången, Tilda, men nytt pojknamn får vi fundera på.
Skönt att höra :)
Tycker du att du är större nu än förra gången? Jag känner mig mycket större :P
Å Tilda är så fint! vi har dock 3 nära som heter det så för oss går det bort tyvärr. :/
Hur tycker ni kring att döpa till något som ni känner heter?
Namn är svårt, vi har inte börjat lista på allvar ännu. Vi har kvar en lista från dottern 2012 men det är inte många namn som känns lika bra nu som de kändes då...
Jag resonerar väl med namn som är lika någon jag känner att om man träffas ofta o tror man kommer fortsätta med det så kanske jag skulle undvika att ta det till mitt barn men jag avstår inte ett fint namnval för att typ arbetskompisens barn heter lika.
Vet inte riktigt vilken typ av namn jag gillar bäst men de faller nog in under kategorin rejäla o lite gammeldagsa... Dottern fick dock ett norskt namn som är lite otidstypiskt (maken är halvnorsk).
Har dom flesta hamnat lite "mitt-i-graviditeten- tråk" och är lite osociala eller har jag stött bort alla stackare men mina långa inlägg :/
Vi ska till bm på tisdag! Ska bli väldigt roligt att träffa våran gamla bm från förra graviditeten och få lite ordning på grejerna ;) den andra vi gått hos i en annan kommun hade inte ens skrivit in provsvaren från inskrivningen.. :O
Trivs ni med era bm?
Har dom flesta hamnat lite "mitt-i-graviditeten- tråk" och är lite osociala eller har jag stött bort alla stackare men mina långa inlägg :/
Vi ska till bm på tisdag! Ska bli väldigt roligt att träffa våran gamla bm från förra graviditeten och få lite ordning på grejerna ;) den andra vi gått hos i en annan kommun hade inte ens skrivit in provsvaren från inskrivningen.. :O
Trivs ni med era bm?
Haha nejdå, inte mig iaf ;) Har jobbat några nätter nu och har knappt haft nån datatid :P
Men va, det borde man väl inte missa att skriva in? Känns rätt viktigt liksom.
Så du kommer ha din gamla bm, hela grav. ut nu? Kul, speciellt om du trivs med henne!
Jag trivs väl inte så jätte bra med min barnmorska, hon är lite för mjäkig för min del.. Men det går väl, har ingen annan att välja på, om jag inte vill åka 5mil enkel resa, och det känns lite väl långt.
Jag är så trött på att vara sjuk nu!!! Trött, orkeslös, hosta from hell o täta slemmiga luftrör. Har suttit o sovit i drygt två veckor
Superstressande då vi egentligen skulle byggt kök dessa veckor. En vecka kvar av den ursprungliga tiden (hade begärt semester men fått återkalla den). Vet inte hur möjligheten att ta semester tre veckor från nu funkar...
Ang BM så är min ganska mossig men så länge allt är bra fyller hon sitt syfte. Har haft samma alla graviditeter.
Ja men det är ju de som är så bra, slipper köpa massa nytt. ;) Dock gör jag det ändå, shopping tokig!
Vi kommer ha 2år emellan våra tjejer, kanske på dagen tom? Så det är ju bra med alla kläder och skor och allt, passar samma årstider liksom :) Borde ju bli så för er med?
BF enligt RUL12/6 Karro80, 2:a barnet12/6 emtfb, 2:a barnet13/6 Vincere, 3:e barnet13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.14/6 Kxx, 1:a barnet14/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)15/6 Karro80, 2:a barnet17/6 Kelsson1 2:a barnet, väntar en pojke18/6, Kwekwe, 2:a barnet20/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej