Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Har dom flesta hamnat lite "mitt-i-graviditeten- tråk" och är lite osociala eller har jag stött bort alla stackare men mina långa inlägg :/
Vi ska till bm på tisdag! Ska bli väldigt roligt att träffa våran gamla bm från förra graviditeten och få lite ordning på grejerna ;) den andra vi gått hos i en annan kommun hade inte ens skrivit in provsvaren från inskrivningen.. :O
Trivs ni med era bm?
Haha nejdå, inte mig iaf ;) Har jobbat några nätter nu och har knappt haft nån datatid :P
Men va, det borde man väl inte missa att skriva in? Känns rätt viktigt liksom.
Så du kommer ha din gamla bm, hela grav. ut nu? Kul, speciellt om du trivs med henne!
Jag trivs väl inte så jätte bra med min barnmorska, hon är lite för mjäkig för min del.. Men det går väl, har ingen annan att välja på, om jag inte vill åka 5mil enkel resa, och det känns lite väl långt.
Jag är så trött på att vara sjuk nu!!! Trött, orkeslös, hosta from hell o täta slemmiga luftrör. Har suttit o sovit i drygt två veckor
Superstressande då vi egentligen skulle byggt kök dessa veckor. En vecka kvar av den ursprungliga tiden (hade begärt semester men fått återkalla den). Vet inte hur möjligheten att ta semester tre veckor från nu funkar...
Ang BM så är min ganska mossig men så länge allt är bra fyller hon sitt syfte. Har haft samma alla graviditeter.
Jag skriver mer sen när jag fått bort gipset, lite bökigt med den
Haha nejdå, inte mig iaf ;) Har jobbat några nätter nu och har knappt haft nån datatid :P
Men va, det borde man väl inte missa att skriva in? Känns rätt viktigt liksom.
Så du kommer ha din gamla bm, hela grav. ut nu? Kul, speciellt om du trivs med henne!
Jag trivs väl inte så jätte bra med min barnmorska, hon är lite för mjäkig för min del.. Men det går väl, har ingen annan att välja på, om jag inte vill åka 5mil enkel resa, och det känns lite väl långt.
Jag är så trött på att vara sjuk nu!!! Trött, orkeslös, hosta from hell o täta slemmiga luftrör. Har suttit o sovit i drygt två veckor
Superstressande då vi egentligen skulle byggt kök dessa veckor. En vecka kvar av den ursprungliga tiden (hade begärt semester men fått återkalla den). Vet inte hur möjligheten att ta semester tre veckor från nu funkar...
Ang BM så är min ganska mossig men så länge allt är bra fyller hon sitt syfte. Har haft samma alla graviditeter.
Jag skriver mer sen när jag fått bort gipset, lite bökigt med den
Nytt kök är inte det enda som händer hemma hos oss... Vi bygger ut med ca 70kvm, byter grund under hela huset (platta på mark med ingjuten golvvärme), nya ytskikt, ny el o nytt uppvärmningssystem. I utbyggnaden blir det 3 sovrum, tvättstuga o badrum
Behöver jag säga att vi inte bor där just nu
Vi hyr en liten stuga på 25kvm med kök o WC men dusch i hyresvärdens källare... Längtar hem!!
Inte långt kvar nu...ca 1månad, varit utflyttade i snart 5mån.
Jag är så trött på att vara sjuk nu!!! Trött, orkeslös, hosta from hell o täta slemmiga luftrör. Har suttit o sovit i drygt två veckor ![]()
Men åh, jobbigt
Krya på dig och hoppas du blir frisk snart!
Spännande med nytt kök! Vad blir det för något? Vi gjorde om vårat för 2år sen, så jävla roligt att laga mat i nytt och fräscht kök! 
Jahaa okej, nej då blir det rätt stor skillnad, iaf nu första åren när dom växer som ogräs varje dag
Tur att det är så jävla kul att shoppa då 
I fredags skickade jag in ansökan om havandeskapspenning, eller graviditetspenning eller vad det nu är..
Så nu hoppas jag det blir godkänt, isåfall slutar jag jobba 14 April. Känner redan nu att det är lite små tungt, mycket spring i trappor och hukande upp och ner. (jobbar ju på ett äldreboende, på natten.)
Längtar som en tok efter vårt nya kök! Tror oxå att det blir så roligt att laga mat o baka där sedan
Vi har valt ett Ikeakök, svart Laxarby, bara lådor, inga överskåp. Å så blir det ett stort gå-in-i-skafferi <3
Jag är dålig på att shoppa o undrar om någon som är bättre har hittat några sköna snygga mammajeans o kan tipsa?
Jag har tydligen för tjocka o långa ben (behöver minst 84cm) för H&M som bara har skinny o slim fit :-/
Då jag lade på mig i början av graviditeten så är jag nu en strl 44. Bor i en mindre stad så vi har bara H&M som har mammakläder så man kan prova
Längtar som en tok efter vårt nya kök! Tror oxå att det blir så roligt att laga mat o baka där sedan
Vi har valt ett Ikeakök, svart Laxarby, bara lådor, inga överskåp. Å så blir det ett stort gå-in-i-skafferi <3
Jag är dålig på att shoppa o undrar om någon som är bättre har hittat några sköna snygga mammajeans o kan tipsa?
Jag har tydligen för tjocka o långa ben (behöver minst 84cm) för H&M som bara har skinny o slim fit :-/
Då jag lade på mig i början av graviditeten så är jag nu en strl 44. Bor i en mindre stad så vi har bara H&M som har mammakläder så man kan prova
Emtfb: vilket kök satte ni in, är ni nöjda så här två senare? Har ni kommit på något ni skulle gjort annorlunda idag? Gäller att samla på sig erfarenheter medan man fortfarande kan
Chilifrö; badrum som är 60år det är imponerande!
speciellt när ni får frågor om det är nyrenoverat (y)
Men du har så rätt, det blir gött med ett i stort nytt hus! Vi bytte tak för drygt ett år sedan. Så nu är det snart friskare o piggare än det någonsin(?) varit.
Ursäkta jag nördar in i ämnet, blir så engagerad
Till något helt annat; vart ifrån är alla? Har vi kanske redan lyft det?
Själv är jag från Östersund.
För mig gör de inget jamtlandstaus för mig går de jättebra att du nördar in på det! Min passion är trädgården! Kan inte få nog!! Vi har ett uterum som hela vintrarna är smockfullt med perennsådder :P nu i januari fyller jag dessutom ännu mer med vintersticklingar :D och nu har drivningen av tomat gurka och paprika börjat i de gamla akvariet *love*
Men nu blir de nog stopp och inte mer än nödvändigt denna sommaren. Bara nyanläggning av köksträdgård och plantering av häck. Och några bärbuskar och fruktträd :P
Jag bo i Skaraborgs län :)
Såg nu att mina emoijs blivit frågetecken i förra inlägget :/
Aha, det förklarar ditt nick Chilifrö
Jag önskar att jag vore lika trädgårdsintresserad då jag har stor trädgård men det kanske kommer senare i livet
Intresserar mig gärna för matlagning o bakning o skulle gärna egenodla örter o grönsaker o skulle gärna ha mer bär.
Bodde jag längre söderut skulle jag ha fruktträd, här blir det bara små äpplen som inte är någon favorit.
Har odlat bin i flera år men blev allergisk så jag tvingades sluta då det är en "ramla-ner-och-dö-allergi". Ska genomgå en vaccinering men den tar några år att gå igenom och en graviditet kom i mellan
sen ska jag återuppta det igen. Då blir det fina hallon!