• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Frallanz
    vincere skrev 2015-05-21 07:04:37 följande:

Jag åt niferex pga lite lägre järnvärde, 112 tror jag det låg på. Men jag fick sånt illamående av dem så struntade i dessa... Kan ju vara där tröttheten sitter. Ska prova de igen. 

Är det någon av er som haft ont i magen? Alltså, inte värk eller molande utan ren smärta/ömhet? 

Haft så nån gång tidigare men inatt var det hemskt, gjorde så ont, fick nästan lite panik. Som en kniv i magen typ. Tänker att hon kanske låg konstigt i magen och att det blev ömt helt enkelt...?? Nu är det bra igen, blir oftast på natten. 

Jag hade smärta häromnatten som skar, kändes som att jag revs sönder inifrån. Trodde det var magknip först men det blev värre under natten. Höll inte i sig hela tiden, utan smärtan kom i omgångar.

Jag trodde då det var magkatarren igen, men det visade sig att det kan bli så med tryck på magsäcken från bebis osv.

Kanske nåt liknande du har? :) hör med BM! Inte kul att gå runt o ha ont.
  • Staffelove

Vincere/ jag har fått så några gånger en hemsk smärta och jag kan knappt andas eller röra mig väldigt obehagligt tror det beror på bebisen:)

• Kelsson1

Varit på kontroll igen och värdena var oförändrade så om jag inte får symptom på HF under helgen blir det ny kontroll på onsdag.

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-21 15:40:10 följande:

Varit på kontroll igen och värdena var oförändrade så om jag inte får symptom på HF under helgen blir det ny kontroll på onsdag.

Bra att de håller koll på dig med!
  • Famnen
    Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower} 
    2 Juni Malin921, 2:a barnet, ? 
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka 
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka 
    20 Juni Huldran, 3:e barnet 
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka
    Baby Födda Nalle19 maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
  • Kelsson1

Staffelove & Jamtlandstaus: Tack
    Nu känns det lite lugnare också för mamma kommer hit med kvällsflyget så händer det något oväntat i helgen har vi åtminstone barnvakt till dottern

• vincere
    Ser att jag och andra trillat bort från listan, eller det är inte samma lista som gjordes för ett par veckor sen.. Strunt samma :P Jag skriver in mig.

Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower}

2 Juni Malin921, 2:a barnet, ? 
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka 
    20 Juni Huldran, 3:e barnet 
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka

Baby Födda Nalle
    19 maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
  • Karro80

Hade jag inte trott att jag skulle hamna överst på "Födda" listan! Så kan det gå!

Vi kom hem igår kväll från bb. Kände mig tillräckligt pigg och Tilda mådde bra så då tog vi det beslutet. Kändes kul att komna hem till en nyfiken och glad storebror. Hittills har det gått väldigt bra med honom.

Så nu sitter jag här i soffan med såriga bröstvårtor och sprängfyllda bröst. En helt annan fas än man trott för en vecka sen. Men det gick över ganska fort sist så får hoppas på det denna gången också. Lillskruttan ligger och snuttar och det är så fantastiskt att ha henne här redan! Ni har alla något att se framemot, och det kan bli tidigare än man anar...!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015