• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • vincere

Lite olika, på sidan, mitt på. Navelbråck tror jag inte... Tror mer på tidigare teorier att det är från bebis :)

Jamtlandstaus skrev 2015-05-22 22:56:53 följande:

Vart i magen satt smärtan? Har bekant som råkade ut för smärtor mitt i magen under sena graviditeten, visade sig vara navelbråck...

• Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-05-23 09:35:42 följande:

Ingen fara alls! :) Nä jag såg nog fel, det var bara jag som trillat bort :D

Vad bra!

Fixar in dig på listan Staffelove (eller om annan kan) när jag sitter vid datorn!
  • Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-05-23 09:38:45 följande:

Lite olika, på sidan, mitt på. Navelbråck tror jag inte... Tror mer på tidigare teorier att det är från bebis :)

Låter bra, bråck slipper man ju gärna!
  • Jamtlandstaus

Idag är 90% gjort

Det var på tiden att inhandla lite kläder för 1:a tiden så dottern o jag tog en kort tur på stan. Inte går det fort

• Frallanz
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-23 13:53:19 följande:

Idag är 90% gjort smile1.gif

Det var på tiden att inhandla lite kläder för 1:a tiden så dottern o jag tog en kort tur på stan. Inte går det fort smile2.gifphpmVvXNH27859.jpg

Visst är det mysigt, inte alls långt kvar :) här är det v37 (36+3) idag. Närmar sig med stormsteg och jag har aldrig varit så nervös som jag är just nu, haha. Snart är förlossningen igång och det känns helt galet, ska JAG göra det liksom! :D
  • Kelsson1

Min kondition är i botten orken börjar också att tryta. Tror att jag kommer att fråga efter igångsättning i slutet på nästa vecka hur HF än utvecklar sig. Tänker att man måste ha krafter kvar för förlossning och bebis sen efteråt också.
    Idag tog krafterna slut när jag duschade, var tvungen att sätta mig på toalocket mitt i o vila mig en stund innan jag kunde duscha klart . Menar det kan inte vara normalt att man inte har ork till en dusch...

• Frallanz
    Kelsson1 skrev 2015-05-23 17:34:38 följande:

Min kondition är i botten orken börjar också att tryta. Tror att jag kommer att fråga efter igångsättning i slutet på nästa vecka hur HF än utvecklar sig. Tänker att man måste ha krafter kvar för förlossning och bebis sen efteråt också.
    Idag tog krafterna slut när jag duschade, var tvungen att sätta mig på toalocket mitt i o vila mig en stund innan jag kunde duscha klart smile4.gif . Menar det kan inte vara normalt att man inte har ork till en dusch...

Tänkte skriva att det är samma här ang kondition och att orken sviker, energin är inte riktigt där. Men sen läste jag att du får pausa i en dusch, och det låter ju inte speciellt "hälsosamt" eller vad man ska säga, som du säger så vill man ju ha ork kvar till förlossning och du gör rätt i att fråga ang igångsättning pga det tycker jag. Det hela gör bara att du är utmattad och blir orolig dag ut och dag in imed att du oroar dig över att inte ha ork till och efter förlossninger, oro gör ju inte direkt att man får mer energi :/

Prata med förlossningen, håller tummarna för dig!!
  • Staffelove

Kelsson1/ här är en till som är helt slut, kan knappt gå längre pågrund av smärta i bäckenet och det har ju bidragit till dålig kondition och gnällig känner man sig som suckar och stönar hela tiden. Prata med förlossningen så ordnar det sig säkert;)

• Kelsson1

Frallanz & Staffelove: Tack
    Även om jag inte önskar utmattning till någon annan hjälper det lite att höra att man inte är helt ensam om att inte orka. Hoppas bara att krafterna fort återvänder efter förlossningen. Kommer att prata med BM om allt det här på onsdag när jag har nästa tid.

• Frallanz
    Kelsson1 skrev 2015-05-24 08:27:05 följande:

Frallanz & Staffelove: Tack smile1.gif
    Även om jag inte önskar utmattning till någon annan hjälper det lite att höra att man inte är helt ensam om att inte orka. Hoppas bara att krafterna fort återvänder efter förlossningen. Kommer att prata med BM om allt det här på onsdag när jag har nästa tid.

Ja, prata med din bm, dem om någon kan hjälpa och vet vad dem gör :) man får ju krafter som man inte trodde fanns under förlossningen har jag hört, aldrig gått igenom en förlossning själv innan så jag hoppas väl att det stämmer ;) adrenalinet får vara vår hjälp om orken sviker, haha :)

Skämt o sido, det går nog bra ska du se! Snart har vi våra bebbar :) längtar jättemycket nu efter bebis, men mindre o mindre efter förlossningen, sååå nervös. Men hellre nervös än rädd, så jag hoppas rädslan håller sig borta fram tills det är dags iallafall.
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015